Hej alla!

Tänker att någon vet här, en cylinda "Perfektion" torktumlare 3-4 år gammal.
Värmer inte längre och antar att det är den där värmeswitchen bak som löst
(Var skitit och dammigt)....Händer inget då jag trycker på återställningsknappen.
Ska värmesensorn ligga normalt öppen, eller stängd mellan kontakterna?

Nu ligger den öppen, 0 ohm igenom...spelar ingen roll om jag trycker på återställningsknappen.
Rätt eller fel?

/ Martin
 
MultiMan
0 ohm är sluten krets och inte öppen. Öppen krets är det om motståndet är oändligt eller väldigt högt, så har du mätt motståndet eller gissar du?

För att få bästa hjälp och underlätta för de som ska felsöka, ta en bild på typskylten där modell och produktnummer står.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Stämmer, slarvigt skrivit av mig...
Lägger till mer info under söndagen, helgen alldeles för fullbokad just nu.

/ Martin
 
Avslut som en tråd ska ha...
Kikade vidare idag, tråd in till thermobrytaren, vidare ner till värme-elementet.
Lödningen släppt där tråden ansluter till elementet...
Nytt element beställt.

/ Martin
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Det gick inte att löda om? Bra att du hittat felet och berättar om det så andra kan få hjälp i framtiden! 😊
 
  • Gilla
MartinHök och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det gick inte att löda om? Bra att du hittat felet och berättar om det så andra kan få hjälp i framtiden! 😊
Näe, min gamla 70-tals lödkolv smälte inte den gamla lödpunkten, kunde inte ens förtenna kabeln, lödtennet rann bara som fett i en teflonpanna?
Så, näe gav upp och beställde nytt element, för att gå ut och istället roa mig med min nyinköpta häst :)

/ Martin
 
Mjuklödning på ett värmeelement?
Låter inte helt rätt, gissar på någon form av hårdlödning eller svets vilket förklarar att du inte lyckades löda.
 
M MartinHök skrev:
Näe, min gamla 70-tals lödkolv smälte inte den gamla lödpunkten, kunde inte ens förtenna kabeln, lödtennet rann bara som fett i en teflonpanna?
Så, näe gav upp och beställde nytt element, för att gå ut och istället roa mig med min nyinköpta häst :)

/ Martin
Du behöver fluss
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.