Hej!
Jag söker en bevattningslösning som ska kunna vattna växter i vårt växthus under 2-3 veckor. Vi har tillgång till el, och ta vattnet från en tunna (vill inte använda vattenkran då husets vatten ska vara avstängt). De timerlösningar jag har sett har antingen baserats på att koppla till trycksatt kran, eller solcellsdriven med allt för liten batterikapacitet (ex Gardena AquaBloom). Så mina specifikationer är:
- Kopplad till eluttag
- Pump för att kunna ta vatten från tunna
- Någon form av timerstyrning
- Fördelning på 6-7 växter

Tacksam för alla svar!
 
animap animap skrev:
eller solcellsdriven med allt för liten batterikapacitet (ex Gardena AquaBloom).
Sånt finns det lösning på
Batterieliminator med kablar och adapter för AA- och AAA-batterier visas på en webbutikssida.
 
animap animap skrev:
Hej!
Jag söker en bevattningslösning som ska kunna vattna växter i vårt växthus under 2-3 veckor. Vi har tillgång till el, och ta vattnet från en tunna (vill inte använda vattenkran då husets vatten ska vara avstängt). De timerlösningar jag har sett har antingen baserats på att koppla till trycksatt kran, eller solcellsdriven med allt för liten batterikapacitet (ex Gardena AquaBloom). Så mina specifikationer är:
- Kopplad till eluttag
- Pump för att kunna ta vatten från tunna
- Någon form av timerstyrning
- Fördelning på 6-7 växter

Tacksam för alla svar!
https://www.impecta.se/tillbehor/bevattning/soldrivet-bevattningssystem-c12l
Jag föreslår någon av Irrigatias modeller med solcell trots allt. Jag har använt den halvstora C24 på balkong med ungefär 10-20 stora krukor. Det tar ett par dar att trimma in systemet men sedan är batterikapaciteten absolut inget problem. Det är en rätt fiffig lösning som anpassar sig efter vädret.
 
  • Gilla
IconicMoose
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.