En bild underlättar. Kan vara många orsaker till problemet.
 
M Marie Nilsson 5 skrev:
Vad kan jag göra?
Vi har glas väggar på två sidor och båda sidorna är det ett glaspartier som kärvar en på den ena och en på den andra.Det tar i i taket listen .Jag ska ta kort. Övre delen av ett fönsterparti som visar hur glasrutan tar i taklisten, vilket orsakar problem med att öppna fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glasparti som kärvar mot taklistens undersida på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Marie Nilsson 5 skrev:
Vi har glas väggar på två sidor och båda sidorna är det ett glaspartier som kärvar en på den ena och en på den andra.Det tar i i taket listen .Jag ska ta kort.[bild][bild]
Jag har haft liknande problem. Takregeln hade hängt ner sig med åren. Tog bort dörrar, skruvade ner övre skenan och tog en elhyvel och tog bort lite, sen tillbaka med allt.
Alternativt kan man ta en rundfil och göra spåren i dörrarna lite djupare.
 
Jag har samma problem, men orsaken här är att tjälen lyfter golvskenan. Det skulle alltså behöva grävas ur och frostsäkras.
Så det kan finnas många orsaker.

/Höghus
 
M mr_Brasco skrev:
Jag har haft liknande problem. Takregeln hade hängt ner sig med åren. Tog bort dörrar, skruvade ner övre skenan och tog en elhyvel och tog bort lite, sen tillbaka med allt.
Alternativt kan man ta en rundfil och göra spåren i dörrarna lite djupare.
Altanen är inte fem år än,
 
Som andra skrivit innan så är det troligt med för klen balk ovanför.
Många sparar in några kronor på en rejäl limträbalk och får dessa problem på köpet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Som andra skrivit innan så är det troligt med för klen balk ovanför.
Många sparar in några kronor på en rejäl limträbalk och får dessa problem på köpet.
Det är en rejäl limträbalk !! Altanen är byggd av en byggfirma.
 
M Marie Nilsson 5 skrev:
Det är en rejäl limträbalk !! Altanen är byggd av en byggfirma.
Kontaktar firman... Tack för info.
 
M Marie Nilsson 5 skrev:
Det är en rejäl limträbalk !! Altanen är byggd av en byggfirma.
Om det inte lyfter i botten så är balken för klen, finns inte så många alternativ.
Helt rätt att kontakta byggfirman som gjort det.
Om dom lagt för liten ställplats så behöver det inte svikta många mm förrän det tar i.
Lycka till.
 
A Argastesnickaren skrev:
Om det inte lyfter i botten så är balken för klen, finns inte så många alternativ.
Helt rätt att kontakta byggfirman som gjort det.
Om dom lagt för liten ställplats så behöver det inte svikta många mm förrän det tar i.
Lycka till.
Tack för svar,trevlig helg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.