Ska köpa ny tv o bestämt mig för 75”

Vilken rekommenderar ni? Budget 10-11000:-
 
Ingen för den summan. Allt för mycket väsentligt som sparats in. En tv kan ha hur stor skärm som helst men när CPU och programvara laggar och är dålig så blir man helt galen!
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Svårt att svara på. Ska du sitta 7,5 meter ifrån? Hur kräsen är du? Har du synfel som ändå märks? Troligen, eftersom du frågar här så klarar du dig med vilken tv som helst i den storleken. Kolla hellre betyg/omdömen.
 
Som ovanstående säger. Köp en något mindre tv för samma pengar istället.
 
Nja håller inte helt med er. Visst är tv’s en sådan pryl som man kan lägga hur mycket pengar som helst på, men tänker att den budgeten borde räcka. Finns säkert något erbjudande med div. Prissänkningar.

Har tidigare haft 65” och tyckte att det var i minsta laget. Sitter en bit ifrån - ja.
 
  • Wow
Nalleman64
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Ingen för den summan. Allt för mycket väsentligt som sparats in. En tv kan ha hur stor skärm som helst men när CPU och programvara laggar och är dålig så blir man helt galen!
Något särskilt märke eller fabrikat du tänker på och har erfarenheter ifrån?
 
P Pin skrev:
Som ovanstående säger. Köp en något mindre tv för samma pengar istället.
Går helt bort. 75” blir det
 
Jag är förtjust i Samsung. Tycker också att CPU/programvara sällan hänger ihop med prislappen. Är jättenöjd med min billiga och har testat bra mycket dyrare varianter som upplevts segare.
 
  • Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
BZMichael mibe85 skrev:
Går helt bort. 75” blir det
De flesta paneler kommer från samma tillverkare. Bara kör på det du vill ha.
 
  • Gilla
BZMichael
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
De flesta paneler kommer från samma tillverkare. Bara kör på det du vill ha.
Det hänger inte bara på panelerna utan på processorktaft och mjukvara. Och det finns ett par olika tillverkare av paneler och de tillverkas också med olika prestanda. Mer påkostade och utsorterade hamnar i dyrare apparater.

Alla seriösa tester jag har läst de sista 12 åren visar tydligt att man får bättre bild med mer påkostade apparater.
Men det betyder ju inte att dyrast är bäst och att det inte finns bättre och sämre köp.
 
  • Gilla
BZMichael
  • Laddar…
Det finns 6 st på prisjakt under 10000 och ytterligare 6 st mellan 10 och 11. De börjar på 9000. Du söker i lägsta prissegmentet.

Kolla tester på dessa 12.
BZMichael mibe85 skrev:
Går helt bort. 75” blir det
 
  • Gilla
BZMichael
  • Laddar…
Tycker det stora problemet med billigare apparater är ljudet.
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Tycker det stora problemet med billigare apparater är ljudet.
Någon specifik modell du hänvisar till?
 
G Ganescha skrev:
Tycker det stora problemet med billigare apparater är ljudet.
Går ju att köpa separat ljud, men då blir det ett par tusen och uppåt ytterligare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.