1. 608 bitar
2. Barnen har äntligen hittat magin i Lego tack vare de gamla kantiga byggsatserna jag sparat. De har kollat igenom Lego Masters-säsongerna och skulle vilja prova på de mjukare formerna i blommor. Dottern älskar dessutom att pyssla med blommor och göra buketter. T o m frun kan tänka dig att bygga en blombukett av plastbitar!
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Det är inte helt enkelt att hålla efter levande blommor. Speciellt om man inte har gröna fingrar. Dessutom lever inte blommor för evigt. Om de inte kommer från LEGO, det vill säga!

Därför vill vi meddela att alla medlemmar på Byggahus just nu har chansen att tävla om dessa 3 urtjusiga blommor från LEGO Botanical-serien.

[bild]
Första pris är LEGO Botanical Collection Wildflower Bouquet 10313
Andra pris är LEGO Botanical Collection Orkidé 10311
Tredje pris är LEGO Botanical Collection Rosor 40460


Allt du behöver göra är att:

1. Kommentera hur många bitar LEGO Botanical Collection Orkidé 10311 innehåller,
2. Motivera varför just du ska vinna

Psst.. Rätt svar på frågan kan finnas förmodligen i specifikationen hos Webhallen.

LEGO Botanical är lika coola som snygga och dessutom är de är kul att bygga. Har du barn så är vi nästan övertygade om att du kommer få hjälp att bygga ihop dina LEGO-blommor. 🙂
[bild]

Vinnaren utses 31/5.
---------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Webhallen för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
608 bitar

Min dotter önskar sig just Legoblommor i inflyttningspresent! Om jag vinner dessa kan jag köpa några fler sorter så att hon får en bukett i varje vas! Så himla rolig grej, och de är väldigt fina.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
1. 608 bitar

2. I vår familj förenas tre generationer i LEGO-byggandet där 79-åringen, 40-åringen, 17-åringen och 7-åringen går in i LEGOs magiska värld under byggprocessen. Efter en lång renovering, som emellanåt varit en mardröm men underlättats så mycket av alla kloka tips och råd på forumet, hade en vinst förgyllt både vår tid och vårt hem.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Nu har jag kollat två av varandra oberoende källor som båda hävdar att det ingår 608 bitar.

Jag skulle bli glad för att vinna, eftersom jag har trampat på dessa €&$*#× legobitar i typ 15 år nu, och det hade varit kul att få lite personlig glädje av Lego, inte bara glädje å barnens vägnar.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
608 bitar

Jag är ett stort fan av lego men inte lika bra på att hålla mina växter vid liv. En blomma i lego vore den perfekta kombinationen av lekfullhet och samtidigt stil! den skulle få stå på bästa platsen i fönstret och bara grön året om
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Det innehåller 608st
Motiveringen är att min dotter har fått sitt första rum på vårat nya hus som vi köpte och hon älskar dom blommorna o växterna från lego har redan bonsai trädet
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Kul att så många som 80 medlemmar har deltagit i denna legotävling.

Tävlingen är härmed avslutad och juryn har fattat ett beslut. Det var inte lätt att välja ut vinnarna.

Vinnaren till förstapriset är @JockesBananer23.
Andrapriset går till @tveksamt.
Och tredjepriset går till @SågspånPappspikEternit.

Grattis och tack alla ni som varit med och tävlat!
 
  • Gilla
kattisk och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kul att så många som 80 medlemmar har deltagit i denna legotävling.

Tävlingen är härmed avslutad och juryn har fattat ett beslut. Det var inte lätt att välja ut vinnarna.

Vinnaren till förstapriset är @JockesBananer23.
Andrapriset går till @tveksamt.
Och tredjepriset går till @SågspånPappspikEternit.

Grattis och tack alla ni som varit med och tävlat!
Wow, kul!
 
  • Älska
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kul att så många som 80 medlemmar har deltagit i denna legotävling.

Tävlingen är härmed avslutad och juryn har fattat ett beslut. Det var inte lätt att välja ut vinnarna.

Vinnaren till förstapriset är @JockesBananer23.
Andrapriset går till @tveksamt.
Och tredjepriset går till @SågspånPappspikEternit.

Grattis och tack alla ni som varit med och tävlat!
Jättekul, tusen tack 🙌!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Det är inte helt enkelt att hålla efter levande blommor. Speciellt om man inte har gröna fingrar. Dessutom lever inte blommor för evigt. Om de inte kommer från LEGO, det vill säga!

Därför vill vi meddela att alla medlemmar på Byggahus just nu har chansen att tävla om dessa 3 urtjusiga blommor från LEGO Botanical-serien.

[bild]
Första pris är LEGO Botanical Collection Wildflower Bouquet 10313
Andra pris är LEGO Botanical Collection Orkidé 10311
Tredje pris är LEGO Botanical Collection Rosor 40460


Allt du behöver göra är att:

1. Kommentera hur många bitar LEGO Botanical Collection Orkidé 10311 innehåller,
2. Motivera varför just du ska vinna

Psst.. Rätt svar på frågan kan finnas förmodligen i specifikationen hos Webhallen.

LEGO Botanical är lika coola som snygga och dessutom är de är kul att bygga. Har du barn så är vi nästan övertygade om att du kommer få hjälp att bygga ihop dina LEGO-blommor. 🙂
[bild]

Vinnaren utses 31/5.
---------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Webhallen för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
1. Den innehåller 608 delar

2. Min dotter och jag förgyller kvällarna med legobygge ihop. Detta vore perfekt för vårt nästa projekt ihop
 
Perfekt inför söndag när det ska ösregna hela dagen!
LEGO Botanical Collection Orchid set lådan på ett mönstrat tyg.
 
  • Gilla
  • Älska
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Två LEGO-växter, en orkidé och ett bonsaiträd, placerade på en fönsterbräda med utsikt över en grön utomhusmiljö genom jalusievenster.
Den här gången kommer mina blommor att överleva på kontoret till efter semester, som börjar om precis 30 minuter.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! Och ha en skön semester.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.