Den 28 februari beställde jag ca 25 m2 laminatgolv från ByggMax webshop. De 13 mars kom paketet till den lokala ByggMax butiken i Kalix. När jag kom till butiken för att hämta ut golvet meddelade en butiksanställd att sändningen var transportskadat men att de tyvärr inte kunde göra en skadeanmälan, det var jag tvungen att göra. Lite märkligt tycker jag eftersom det i princip var en interntranport inom ByggMax. När jag lastat av golvet fotade jag av de skadade paketen och fyllde i en skaderapport på ByggMax hemsida. En vecka senare, den 25 mars, när jag lagt golvet och gått igenom alla plankor kompletterade jag skadeanmälan med det exakta antalet transportskadade plankor och ytterligare några plankor som hade tillverkningsfel. Jag bifogade också foton på samtliga plankor.

Nu har det gått drygt två månader utan att jag hört något från ByggMax reklamationsavdelning. År det någon annan som har dåliga erfarenheter av ByggMax sätt att hantera reklamationsärenden? För övrigt handlar jag en hel del i ByggMax butiken i Kalix där personalen är trevliga och hjälpsamma.
 
  • Arg
  • Gilla
NiclasSa och 3 till
  • Laddar…
Har bara reklamerat en gång. Hade beställt några lådor med dekorsten och det var en del trasiga.
Personalen i butiken hänvisade mig att reklamera till deras kundtjänst via mail och bifoga bilder. De svarade snabbt att de skulle skicka nya till butiken. Efter sju veckor så mailade jag dem igen och frågade vart de tagit vägen, och fick då svar att de var levererade till butiken för ett tag sedan men att de inte hade mina kontaktuppgifter så de kunde inte meddela att de kommit, hmmm.
Det tog lite tid men det ordnade sig bra.
 
S
Du har inte hört eller kontaktat de på 8 veckor, så istället gör du ett inlägg här på byggahus. Vad tänkte du att det skulle lösa egentligen? 🤷🏼
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Arg
CM1234 och 10 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Du har inte hört eller kontaktat de på 8 veckor, så istället gör du ett inlägg här på byggahus. Vad tänkte du att det skulle lösa egentligen? 🤷🏼
Det tyder på sunt förnuft att fråga här så att andra kan ta varning för detta företag...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
NiclasSa och 11 till
  • Laddar…
är ju inte direkt nån "interntransport" det handlar om. De har gjort så att de aktuella butikerna är godsmottagare, annars hade det antagligen hamnat på nån terminal och utkörning till privatperson hade kostat därefter. nu lägger de butiken som mottagare och de slussar bara godset vidare till personen som ska ha det.
Så reklamationer via byggmax webshop stämmer ju på det viset.
Dock så kan man ju fundera på en sak och det är ju om det inte gick att beställa samma golv av butiken ifråga ?
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Cheesen
F Frazze99 skrev:
Den 28 februari beställde jag ca 25 m2 laminatgolv från ByggMax webshop. De 13 mars kom paketet till den lokala ByggMax butiken i Kalix. När jag kom till butiken för att hämta ut golvet meddelade en butiksanställd att sändningen var transportskadat men att de tyvärr inte kunde göra en skadeanmälan, det var jag tvungen att göra. Lite märkligt tycker jag eftersom det i princip var en interntranport inom ByggMax. När jag lastat av golvet fotade jag av de skadade paketen och fyllde i en skaderapport på ByggMax hemsida. En vecka senare, den 25 mars, när jag lagt golvet och gått igenom alla plankor kompletterade jag skadeanmälan med det exakta antalet transportskadade plankor och ytterligare några plankor som hade tillverkningsfel. Jag bifogade också foton på samtliga plankor.

Nu har det gått drygt två månader utan att jag hört något från ByggMax reklamationsavdelning. År det någon annan som har dåliga erfarenheter av ByggMax sätt att hantera reklamationsärenden? För övrigt handlar jag en hel del i ByggMax butiken i Kalix där personalen är trevliga och hjälpsamma.
Min bil blev påbackad av byggmax truck. Det var en ganska svår process innan jag fick ersättning.
 
  • Ledsen
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Du har inte hört eller kontaktat de på 8 veckor, så istället gör du ett inlägg här på byggahus. Vad tänkte du att det skulle lösa egentligen? 🤷🏼
Jag har kontaktat ByggMax senare. Den 25/4 skicklade jag en förfrågan till ByggMax om reklamationen. För ett par veckor sen sen chattade jag med deras kundtjänst som lovade att dra frågan vidare. Förra veckan tog jag upp reklamationen i det lokala Byggmaxvaruhuset som också lovade att kontakta deras reklamationsavdelning.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
S S.Hellman skrev:
Har bara reklamerat en gång. Hade beställt några lådor med dekorsten och det var en del trasiga.
Personalen i butiken hänvisade mig att reklamera till deras kundtjänst via mail och bifoga bilder. De svarade snabbt att de skulle skicka nya till butiken. Efter sju veckor så mailade jag dem igen och frågade vart de tagit vägen, och fick då svar att de var levererade till butiken för ett tag sedan men att de inte hade mina kontaktuppgifter så de kunde inte meddela att de kommit, hmmm.
Det tog lite tid men det ordnade sig bra.
Jag har haft samma problem. En beställning kom i en del och en rest till lokala Byggmax. Men jag fick ingen avi/sms etc för resten. Istället rotade de fram den när jag kom och frågade om de fått restförsändelsen.

Samordningen mellan butikerna och centralt verkar vara sådär.
 
F Frazze99 skrev:
Den 28 februari beställde jag ca 25 m2 laminatgolv från ByggMax webshop. De 13 mars kom paketet till den lokala ByggMax butiken i Kalix. När jag kom till butiken för att hämta ut golvet meddelade en butiksanställd att sändningen var transportskadat men att de tyvärr inte kunde göra en skadeanmälan, det var jag tvungen att göra. Lite märkligt tycker jag eftersom det i princip var en interntranport inom ByggMax. När jag lastat av golvet fotade jag av de skadade paketen och fyllde i en skaderapport på ByggMax hemsida. En vecka senare, den 25 mars, när jag lagt golvet och gått igenom alla plankor kompletterade jag skadeanmälan med det exakta antalet transportskadade plankor och ytterligare några plankor som hade tillverkningsfel. Jag bifogade också foton på samtliga plankor.

Nu har det gått drygt två månader utan att jag hört något från ByggMax reklamationsavdelning. År det någon annan som har dåliga erfarenheter av ByggMax sätt att hantera reklamationsärenden? För övrigt handlar jag en hel del i ByggMax butiken i Kalix där personalen är trevliga och hjälpsamma.
Jag har samma erfarenhet, köpt golv från Byggmax vid 3 tillfällen med leverans till butik. Vid 2 tillfällen har ett eller flera paket varit transportskadade, har tagit flera månader att få ersättning även om den till slut kommer.

Måste vara väldigt oekonomiskt för Byggmax att jobba på det här viset. Vara, transport, kundtjänst, reklamationsavdelning osv helt i onödan ist för att emballera ordentligt.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Cheesen
J Jomp3 skrev:
.

Måste vara väldigt oekonomiskt för Byggmax att jobba på det här viset. Vara, transport, kundtjänst, reklamationsavdelning osv helt i onödan ist för att emballera ordentligt.
Man hoppas att ens kunder inte förstår hur man ska agera i frågan och stoppar huvudet i sanden. Rätt vanligt hos oseriösa aktörer.

Vad jag inte förstår är hur man som kund lämnar butiken med ett skadat gods från början? Då har man ju liksom accepterat skadan.
 
  • Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Man hoppas att ens kunder inte förstår hur man ska agera i frågan och stoppar huvudet i sanden. Rätt vanligt hos oseriösa aktörer.

Vad jag inte förstår är hur man som kund lämnar butiken med ett skadat gods från början? Då har man ju liksom accepterat skadan.
Man har ett golv som behöver läggas och avsatt tid för att göra det, utan att ta med något från butiken har jag ju bränt en helg i onödan. Jag har vid båda tillfällena lagt golvet till sista plankraden och därefter inväntat ersättningspaket.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
F Frazze99 skrev:
Den 28 februari beställde jag ca 25 m2 laminatgolv från ByggMax webshop. De 13 mars kom paketet till den lokala ByggMax butiken i Kalix. När jag kom till butiken för att hämta ut golvet meddelade en butiksanställd att sändningen var transportskadat men att de tyvärr inte kunde göra en skadeanmälan, det var jag tvungen att göra. Lite märkligt tycker jag eftersom det i princip var en interntranport inom ByggMax. När jag lastat av golvet fotade jag av de skadade paketen och fyllde i en skaderapport på ByggMax hemsida. En vecka senare, den 25 mars, när jag lagt golvet och gått igenom alla plankor kompletterade jag skadeanmälan med det exakta antalet transportskadade plankor och ytterligare några plankor som hade tillverkningsfel. Jag bifogade också foton på samtliga plankor.

Nu har det gått drygt två månader utan att jag hört något från ByggMax reklamationsavdelning. År det någon annan som har dåliga erfarenheter av ByggMax sätt att hantera reklamationsärenden? För övrigt handlar jag en hel del i ByggMax butiken i Kalix där personalen är trevliga och hjälpsamma.
Jag har skrivit om en egen liknande upplevelse i en annan tråd. Byggmax kundsupport är den sämsta jag har upplevt. Tyvärr är du inte ensam. Skicka ett mail till ARN. Jag fick återkoppling ganska snabbt.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Du har inte hört eller kontaktat de på 8 veckor, så istället gör du ett inlägg här på byggahus. Vad tänkte du att det skulle lösa egentligen? 🤷🏼
Kanske han belyser ett problem
Lustigkurre.
 
  • Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
J Jomp3 skrev:
Jag har samma erfarenhet, köpt golv från Byggmax vid 3 tillfällen med leverans till butik. Vid 2 tillfällen har ett eller flera paket varit transportskadade, har tagit flera månader att få ersättning även om den till slut kommer.

Måste vara väldigt oekonomiskt för Byggmax att jobba på det här viset. Vara, transport, kundtjänst, reklamationsavdelning osv helt i onödan ist för att emballera ordentligt.
När man behandlar kunder på detta sätt,att kunderna skall göra deras jobb vid en reklamation då tycker jag att man kan lägga ner hela rörelsen. skamligt oseriöst.
 
  • Gilla
Chippe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.