Jag har bytt toalett skåp med belysning och el-uttag och vill koppla en spegel med led istället. Har försökt koppla den och kan inte få den att fungerar med belysnings switch på väggen. Det finns ljus hela tiden och jag kan inte stänga av den.
Är det ett speciellt sätt jag skulle koppla den eller behöver jag någonting?
Det finns kabel från spegeln och 2 olika från väggen.
Hur skulle jag koppla för att kunna använda vägg switch?
 
  • Elkablar ur en vägg och från en LED-spegel i badrummet, okopplade och redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är väl sensor i underkant på den spegeln?
 
BirgitS
Beklagar men ingen här kan ju veta vad de olika trådarna som kommer ut ur väggen ska användas till utan det måste man ju mäta fram.
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Det finns ingen sensor eller switch på spegeln
 
BirgitS BirgitS skrev:
Beklagar men ingen här kan ju veta vad de olika trådarna som kommer ut ur väggen ska användas till utan det måste man ju mäta fram.
Gissa att jag måste fråga en elektriker att kika på den
 
Belysning på led är igång om jag kopplar kabeln ovanpå, men ingenting om jag kopplar den vita
 
Det är vanligt att det finns en fasledare med permanent matning för anslutning till eluttag i skåpet och en ledare som styrs via väggströmbrytaren.
Hade du kollat på hur den gamla armaturen var kopplade hade vi kunnat se vilken ledare som är vad.
Nu får du mäta.


Vad är det för vit kabel som tycks komma ut ur väggen?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det är vanligt att det finns en fasledare med permanent matning för anslutning till eluttag i skåpet och en ledare som styrs via väggströmbrytaren.
Hade du kollat på hur den gamla armaturen var kopplade hade vi kunnat se vilken ledare som är vad.
Nu får du mäta.


Vad är det för vit kabel som tycks komma ut ur väggen?
Tror att det vita kabeln är kopplat till väggströmbrytaren, då den ndra kbel ger ström hela tiden. Behöver jag koppla en led transformater mellan den vita kabeln och led spegeln för att det funkar?
 
B Burgy skrev:
Tror att det vita kabeln är kopplat till väggströmbrytaren, då den ndra kbel ger ström hela tiden. Behöver jag koppla en led transformater mellan den vita kabeln och led spegeln för att det funkar?
Nej ,du behöver ringa en elektriker, för att du har ingen aning om vad du gör känns det som...
Eller åtminstone en vän med ett mätinstrument..
 
  • Gilla
Mnbvcxz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.