Har börjat knacka bort all lös fog mellan skifferplattorna och funderar på vad jag bör och kan använda som fogmaterial.

Jag gjorde ett test med finbetong inköpt på jemfix men tycker den är lite för grådassig i kulören.

Vad skulle eller har ni använt?
 
  • Skifferstensbelagd gångväg med bortknackad fog och synliga foghål, nära en bil och cyklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stig med skifferplattor vid hus, fog saknas mellan vissa plattor, omgiven av grus och gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skifferplattor på uppfart med delvis borttagen fog, bredvid en parkerad bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Säck med finbetong märkt BETONG FIN 0-6 mm från torrbruksprodukter.se ligger på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
All betong blir normalt grå, finns vitbetong och hur vit den blir vet jag inte. Men troligtvis får den en tendens till att bli skitig den med och då blir den mer grå.
 
J jonaserik skrev:
All betong blir normalt grå, finns vitbetong och hur vit den blir vet jag inte. Men troligtvis får den en tendens till att bli skitig den med och då blir den mer grå.
Ja det är sant. Även det vita blir mörkare sen.
 
rickardfransson rickardfransson skrev:
Ja det är sant. Även det vita blir mörkare sen.
Det finns flera sorter och innehåler i stort sett samma sak, som gör betong vitare. Men hur det fungerar i utomhusbruk sägs inget om. Sök på " vir betong "" så får du mer info, för långt att skriva här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.