Hur omfattande är att laga denna skada? Vill göra minsta möjliga åtgärd! Det är en isolerad vägg. Hur lagar jag detta själv? Ytterväggen är rutten nedtill så där krävs väl ny fasad. Men insidan?
 
  • Skada på nederdelen av en trävägg inomhus med synlig röta och mögel, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Era Era skrev:
Hur omfattande är att laga denna skada? Vill göra minsta möjliga åtgärd! Det är en isolerad vägg. Hur lagar jag detta själv? Ytterväggen är rutten nedtill så där krävs väl ny fasad. Men insidan?
Du behöver nog öppna upp väggen innan du vet omfattningen av skadan och vet vad du behöver åtgärda. Om det bara är dessa två brädor som är skadade så byter du enkelt ut dessa. Men frågan är ju hur reglar m.m. i väggen ser ut.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Du behöver nog öppna upp väggen innan du vet omfattningen av skadan och vet vad du behöver åtgärda. Om det bara är dessa två brädor som är skadade så byter du enkelt ut dessa. Men frågan är ju hur reglar m.m. i väggen ser ut.
Ja det är nog första steget. Hur river man dessa plankor på enklast sätt?
 
E Era Era skrev:
Ja det är nog första steget. Hur river man dessa plankor på enklast sätt?
Kanske med ettt multiverktyg så man kan ta ut just det skadade området till att börja med?
Hand med multiverktyg tar bort skadad del av trästeg på trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Era Era och 1 till
  • Laddar…
Är panelen på utsidan så att den behöver bytas? Då hade jag rivit från utsidan och sedan kollat hur allvarligt det ser ut.
Svårt att se hur skadan påverkat utan att öppna upp hela väggen då det läkt från taket.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tomture61
E Era Era skrev:
Ja det är nog första steget. Hur river man dessa plankor på enklast sätt?
Du skriver att ytterpanelen behöver bytas så börja den vägen .
Då ser du skicket på syll och övrigt .
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Är panelen på utsidan så att den behöver bytas? Då hade jag rivit från utsidan och sedan kollat hur allvarligt det ser ut.
Svårt att se hur skadan påverkat utan att öppna upp hela väggen då det läkt från taket.
Nej inte från tak, från mark. Bara bottenplankan är rutten på ytterväggen
 
Tomture61
E Era Era skrev:
Nej inte från tak, från mark. Bara bottenplankan är rutten på ytterväggen
Liggande panel .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.