Hej! Löste precis ett problem med vår 2 år gamla bosch serie 4 torktumlare. Jag skulle tro att jag inte är ensam om problemet och en "enkel" googling gav inga träffar på svenska, därav denna post.

Torktumlaren stannade och larmade om vattenläckage samtidigt som det rann vatten under den. Efter att ha rengjort alla lösa delar en miljard gånger fann jag lösningen på en brittisk site!

https://www.diynot.com/diy/threads/bosch-condenser-dryer-clean-container-issues.248668/

Den hemliga luckan återfanns mycket riktigt under värmeväxlaren i maskinens nedre vänstra hörn,. Som beskrivet behöver man använda en mindre skruvmejsel el motsv för att kunna lossa den eftersom man med fingrarna inte får nåt bra grepp om flärparna som håller fast den. Under luckan återfinns ett utrymme som är fyllt med en gelliknande substans. Efter rengöring funkar maskinen perfekt igen. Skicka gärna geggan till bosch för analys;)
Lucka till, Micke
 
A
Jo det finns väl beskrivit här på forumet sedan många år
 
TACK! Hemliga luckan löste problemet !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Någon som kan bjuda på en bild av hemliga luckan? Gissar att det inte är denna lucka…
 
  • Delvis nedmonterad torktumlare med öppen servicepanel och borttagen kondensorlucka på mattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Daniel 109 skrev:
Jo det är den luckan. Bakom den sitter värmeväxlaren.
Den ”mörk-grå”? Kan jag bryta loss den och sedan få tillbaka den?
 
Nej, man skär upp den och förväntas köpa en ny lucka som reservdel. Se länken i föregående inlägg.
 
  • Arg
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.