Har Dewalt som primärt märke för 18 och 12v utrustning men har problem med placering av batterierna… försöker få ordning på dessa men skulle behöva lite inspiration , hur har ni det ordnat med batteriplacering ?
 
Batterierna placeras lämpligast i batterihållaren på maskinerna.
 
P Prodigys skrev:
Batterierna placeras lämpligast i batterihållaren på maskinerna.
😁
 
Maalox
Jag har ett par laddare till mina Dewaltprylar. Dessa har jag hängt upp på väggen vid min lilla arbetsbänk i källaren (finns fästen på undersidan laddaren). Så förvarar en uppsättning där (som då alltid är laddade) och en uppsättning i maskinerna.

Ibland glömmer jag men försöker komma ihåg att klippa strömmen när dom är fullladdade.
 
  • Gilla
BZMichael
  • Laddar…
7ender
Har laddarna i källartrappen. Då är de åtkomliga både för trädgårdsmaskiner i garaget på framsidan och för byggmaskiner i "snickeriet" i källaren.

Batteriladdare och batterier på en trähylla i källartrappa, ordnade för enkel åtkomst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BZMichael
  • Laddar…
K
Har gjort en liknande som denna.
Alla batterimaskiner hänger under i facken, med laddare och batterier på hyllorna ovanför. Började med att seprera batterierna som var laddade på ena hyllan och oladdade/på kö för laddning på den andra hyllan. Blev lite för rörigt tillslut så en hylla för alla batterier, laddade står som normalt och de som är på kö och ska laddas läggs upp och ner.

https://www.etsy.com/de-en/listing/...MI9e6pjtmyhgMVfkZ_AB3fbwkEEAQYAiABEgLi2fD_BwE
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Batterierna placeras lämpligast i batterihållaren på maskinerna.
Men hur ska man då hitta dem när de behövs? Jag har fler maskiner än batterier och flera maskiner ligger i en låda 🤷‍♂️
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.