Har en 315x som ger felmeddelande "Ingen slingsignal" men som ändå har grön lampa i laddstationen. Har följt felsökningsmanualen och skapat en ny slingsignal. Klipparen svarar att den har en ny slingsignal. Sen backar den ut en meter från stationen och stannar där och felmeddelandet kommer tillbaka.

Några tips eller är det bara att ta med den till ÅF för reparation?
 
M Myckling skrev:
Har en 315x som ger felmeddelande "Ingen slingsignal" men som ändå har grön lampa i laddstationen. Har följt felsökningsmanualen och skapat en ny slingsignal. Klipparen svarar att den har en ny slingsignal. Sen backar den ut en meter från stationen och stannar där och felmeddelandet kommer tillbaka.

Några tips eller är det bara att ta med den till ÅF för reparation?
Börja med att ta loss en kontakt till beg.slingan och se vad som händer med lysdioden på laddstationen.
Lyser den fortsatt med fast grönt sken kan kretskortet i laddstation vara defekt.
 
Tack för tipset. Ska testa när jag kommer hem.(y)
 
  • Gilla
Qwarf
  • Laddar…
Har nu lossat begränsningsslingan och dioden lyser fortfarande med fast grönt sken. Antar då att nåt är defekt och att det blir ett jobb för ÅF. Garantin går ut i början av juli så får väl utgå från att den åtgärdas på den.
 
C
M Myckling skrev:
Antar då att nåt är defekt och att det blir ett jobb för ÅF.
Åskade det i samband med att den slutade funka?
Då kan nog kortet i laddstationen åkt på knock. :(
 
Kolla så du inte förväxlat guide o ena slingkabeln jag har gjort så en gång o fick samma fenomen lyser grönt när man gör det så det syns inte
 
Hej!
Hur gick det med ditt problem? Var lösningen att byta kretskortet i laddaren. Har samma problem efter åska i helgen.
 
Ja. Jag lämnade in den till ÅF som tog reparationen på garantin.

Edit: Kan inte svara på om det åskade i samband med att felet uppstod då vi var bortresta.
 
M Myckling skrev:
Ja. Jag lämnade in den till ÅF som tog reparationen på garantin.

Edit: Kan inte svara på om det åskade i samband med att felet uppstod då vi var bortresta.
Tusen tack! Då blir det till att beställa nytt kretskort. Har i alla fall liknande fel som du. Sling signal fel. Med fast grönt sken.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Marcus Ström Marcus Ström skrev:
Tusen tack! Då blir det till att beställa nytt kretskort. Har i alla fall liknande fel som du. Sling signal fel. Med fast grönt sken.
Var det kretskortet i laddstationen som behövde bytas?
 
D DrDeath100 skrev:
Var det kretskortet i laddstationen som behövde bytas?
För mig var det så. Väldigt simpelt att byta i alla fall.
 
  • Gilla
DrDeath100
  • Laddar…
Marcus Ström Marcus Ström skrev:
För mig var det så. Väldigt simpelt att byta i alla fall.
Hej
Jag har bytt kortet i min 310, har fast grön sken i laddstationen, dock får ej ny slingsignal.
Har försökt skapa ny signal, byta pin utan resultat tyvärr.
Kollar jag signal i klipparen så är svaret laddstation ja, klipparen nej
Något tips på felsökning?
Tack
 
M Marcin Wojturski skrev:
Hej
Jag har bytt kortet i min 310, har fast grön sken i laddstationen, dock får ej ny slingsignal.
Har försökt skapa ny signal, byta pin utan resultat tyvärr.
Kollar jag signal i klipparen så är svaret laddstation ja, klipparen nej
Något tips på felsökning?
Tack
Hej. Lyser laddstationen grönt om du lossar på slingkablarna?

Länken nedan är för att felsöka slingfel.

https://www.husqvarna.com/se/suppor...elbrott-i-en-automower-installation-ka-01339/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.