Jag har alldeles för länge haft att vattenutkastaren på husets utsida (garaget) läcker när den är öppen.
Det läcker från själva kranhuset.
Om jag lyckats så ser man i videon hur det läcker. Kan man byta innanmätet, typ kägla eller måste VVS firma byta utkastaren?
 
  • Vattenutkastare monterad på gul tegelvägg som läcker, med tillkopplad slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenutkastare monterad på en gul tegelvägg vid ett garage med en synlig vattenläcka och ansluten slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mattixx skrev:
Jag har alldeles för länge haft att vattenutkastaren på husets utsida (garaget) läcker när den är öppen.
Det läcker från själva kranhuset.
Om jag lyckats så ser man i videon hur det läcker. Kan man byta innanmätet, typ kägla eller måste VVS firma byta utkastaren?
Har en likadan läckande utkastare. När jag skruvade isär den var det ingen tvekan om vad som var problemet. Sitter två omringar på spindeln, i mitt fall var den ena helt uppluckrad. Fick hem nya idag men inte monterat ännu
 
  • Förpackning med nya O-ringar märkta FMM 3780 från FM Mattsson för reparation av läckande utkastare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
P Pappitrullo skrev:
Har en likadan läckande utkastare. När jag skruvade isär den var det ingen tvekan om vad som var problemet. Sitter två omringar på spindeln, i mitt fall var den ena helt uppluckrad. Fick hem nya idag men inte monterat ännu
Tack för svaret! Är det här vid pilen man skruvar ut spindeln du beskriver?
 
  • Utomhuskran med pil som pekar på möjlig skruvpunkt för att demontera spindel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mattixx skrev:
Tack för svaret! Är det här vid pilen man skruvar ut spindeln du beskriver?
Japp, det stämmer. Skrev visst ”omring” tidigare, skulle såklart vara O-ring
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.