Hej, vet någon på forumet om attefallstillbyggnad räknas som boyta eller biyta?
Vi har gjort en attefallstillbyggnad med full takhöjd (2.50m) som har direkt ingång från befintlig byggnad.
Har försökt googla efter denna info på nätet men utan framgång.
 
H Herr_Per skrev:
Hej, vet någon på forumet om attefallstillbyggnad räknas som boyta eller biyta?
Vi har gjort en attefallstillbyggnad med full takhöjd (2.50m) som har direkt ingång från befintlig byggnad.
Har försökt googla efter denna info på nätet men utan framgång.
Jag har inte tillgång till standarden, men Skatteverket har ju ändå en relativt bra beskrivning vad som gäller för deklarering. Min tolkning är att om du har takhöjden och kan nå tillbyggnaden inifrån så är det boyta om den är uppvärmd året tunt (det finns undantag för "ytor med begränsad användning" där t.ex. inglasad altan som inte är uppvärmd året runt nämns).
https://www.skatteverket.se/privat/...rforsmahus.4.5cbdbba811c9a768f0c80002011.html
 
H Hajjen skrev:
Jag har inte tillgång till standarden, men Skatteverket har ju ändå en relativt bra beskrivning vad som gäller för deklarering. Min tolkning är att om du har takhöjden och kan nå tillbyggnaden inifrån så är det boyta om den är uppvärmd året tunt (det finns undantag för "ytor med begränsad användning" där t.ex. inglasad altan som inte är uppvärmd året runt nämns).
[länk]
Tack för svar👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.