wildeside
M M H skrev:
Nåt i den här stilen?
[länk]
Japp men jag byggde egen variant av lite prytlar som låg o skräpa.
Magnetventil från tvättmaskin som tvättat färdigt.
Rörelse detektor som användes till ute belysning innan livet blev smarta hem styrt.
Vattenspridare som redan finns för trädgårdsbevattning.
Så kostnaden blev marginell för att bygga kattskrämman.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
M M H skrev:
Mysteriet är löst. Satte upp en kamera igår kväll och det är en katt som hälsar på. Befann sig i trädgården mellan 3:43-4:04. Korkskalle. 😅
Såg du katten lägga nån kabel (bajsa) eller har den blivit dömd för att den befunnits sig på brottsplatsen?
 
  • Haha
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
M M H skrev:
Jag strödde ut kaffesump igår kväll men det verkar den ju inte ha brytt sig om. Funkar sån där granulat?
Ättika har jag hört ska funka men ej provat själv. Sätt isåfall ner pinnar med ättiksdränkta trasor om du vill behålla växtligheten.
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Såg du katten lägga nån kabel (bajsa) eller har den blivit dömd för att den befunnits sig på brottsplatsen?
Viktig fråga! För att det ska finnas någon legitimitet i ärenden likt detta så måste man ju säkerställa att skuldfrågan verkligen är avgjord.

Annars kan det bli skitjobbigt om fel gärningsindivid får på pälsen. Det skulle vara kattastrof om man inte vågar ta sånt här på allvar utan måste tassa som katten kring het gröt!
 
  • Gilla
  • Haha
Willmanh och 7 till
  • Laddar…
Titta på Turnah81 videos på Youtube för inspiration :)

 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
M M H skrev:
Jag strödde ut kaffesump igår kväll men det verkar den ju inte ha brytt sig om. Funkar sån där granulat?
Aluminiumfolie funkar.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Aluminiumfolie funkar.
Jag la ut hönsnät och katten har inte bajsat mer sen dess.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
4774
M M H skrev:
Hej!

Vi köpte nyligen ett hus och tre morgnar i rad har vi hittat bajs i vår trädgård (på framsidan av huset). Är det en hund och i såna fall en granne som jävlas eller vad tror ni? Ska jag behöva sätta upp en kamera? Tar tacksamt emot tips.
Garanterat hund eller räv eller möjligtvis grannen själv 😀. Räv lägger revirkorvar men det gör inte katter som aldrig vill vare sig se eller känna doften av sin skit. Revirpinkar gör katter dock. Men just så där synligt gör bara räv. Iaf hos oss
 
4774 4774 skrev:
Garanterat hund eller räv eller möjligtvis grannen själv 😀. Räv lägger revirkorvar men det gör inte katter som aldrig vill vare sig se eller känna doften av sin skit. Revirpinkar gör katter dock. Men just så där synligt gör bara räv. Iaf hos oss
Det är en katt. Jag har sett på övervakningskamera när den sätter sig och bajsar och sen går därifrån. Kanske är nåt fel på just den här katten? 😅
 
  • Gilla
john68 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Garanterat hund eller räv eller möjligtvis grannen själv 😀. Räv lägger revirkorvar men det gör inte katter som aldrig vill vare sig se eller känna doften av sin skit. Revirpinkar gör katter dock. Men just så där synligt gör bara räv. Iaf hos oss
Trodde caset var löst?
https://www.byggahus.se/forum/threads/vems-bajs.520288/page-2#post-5764202
 
K Kane skrev:
Trodde caset var löst?
[länk]
Yes.
 
4774
M M H skrev:
Det är en katt. Jag har sett på övervakningskamera när den sätter sig och bajsar och sen går därifrån. Kanske är nåt fel på just den här katten? 😅
Det är någ det, för samtliga katter jag har haft lyckan att dela mitt liv med har aldrig betet sig så och än mindre klämt ut sådana korvar. Tycker det ser ovanligt ljust ut oxå så om du vet vems katt det är så gå dit och berätta vad dennes katt gör och visa bildbeviset så att ingen oklarhet uppstår och kom överens om hur gå tillväga på bästa sätt för dig, katten och grannen. För det där är inte så roligt att vakna till varje morgon. Skulle inte jag tycka iaf. Men för att hålla grannsämjan så är det trevligt av dig om du talar med ägaren så att denne oxå får veta och chans att göra något åt det. Skumt beteende men jag har ju inte träffat alla katter så det jag bygger det på är dels alla som jag har och haft samt alla grannkatter.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.