M M H skrev:
Hej!

Vi köpte nyligen ett hus och tre morgnar i rad har vi hittat bajs i vår trädgård (på framsidan av huset). Är det en hund och i såna fall en granne som jävlas eller vad tror ni? Ska jag behöva sätta upp en kamera? Tar tacksamt emot tips.
Katt, har likadana i min gräsmattan. Grannens katt avslutar sin rond med att lämna liknande högar innan han går över till sig. Bor dock på landet så det är bara att plocka upp det när jag ser dom.
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
L leifherlin skrev:
Bor dock på landet så det är bara att plocka upp det när jag ser dom.
Kan man inte göra det i stan? 🤔
 
  • Gilla
leifherlin
  • Laddar…
Unikt namn
Alfredo Alfredo skrev:
Kan man inte göra det i stan? 🤔
I stan är man för fin för att plocka bajs. Därför rastas hunden på grannens gräsmatta
 
  • Haha
Classe73 och 3 till
  • Laddar…
Totte_S
Katt. De kan göra oväntat stora högar. Vissa katter verkar ha tappat instinkten att gräva ner, och dessutom bombar både på stenplattor, trätrall och makadam. Får regelbundet tråkiga högar från grannkatter som verkar ha en skruv lös.
Normala katter skiter och gräver där det är mjukt. Min högst kontroversiella uppfattning, baserad på empirisk erfarenhet, är att katterna är en spegling av sina fodervärdar.
(Har haft katt, gillar katter, men inte alla kattägare)
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
är att katterna är en spegling av sina fodervärdar.
Du tänker att kattmataren inte heller gräver ner sitt 💩? Kan säkert stämma. 😂
 
Totte_S
Alfredo Alfredo skrev:
Du tänker att kattmataren inte heller gräver ner sitt 💩? Kan säkert stämma. 😂
Ska inte hänga ut någon… men en hel del konstigt beteende, och då kostar husen här bara 4-5 meloner. 😇
 
  • Älska
  • Haha
sysmali och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla svar, tankar och egna erfarenheter! Det enda jag finner lite extra suspekt är att vi ändå har bott här i snart två månader nu och det är enbart de tre senaste morgnarna som vi har hittat såna här högar i princip på samma ställe. Återkommer med rapport när jag vet mer. Med vänlig hälsning, Kommissarie Clouseau
 
Redigerat:
  • Gilla
TechChad och 9 till
  • Laddar…
M M H skrev:
Tack för alla svar, tankar och egna erfarenheter! Det enda jag finner lite extra suspekt är att vi ändå har bott här i snart två månader nu och det är enbart de tre senaste morgnarna som vi har hittat såna här högar i princip på samma ställe. Återkommer med rapport när jag vet mer. Med vänlig hälsning, Kommissarie Clouseau
Det kommer i omgångar när de vill markera revir. Mest på vårkanten.
 
Mysteriet är löst. Satte upp en kamera igår kväll och det är en katt som hälsar på. Befann sig i trädgården mellan 3:43-4:04. Korkskalle. 😅
 
  • Katt fångad på bild i trädgården tidigt på morgonen, vita staketet och hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
TechChad och 16 till
  • Laddar…
M M H skrev:
Mysteriet är löst. Satte upp en kamera igår kväll och det är en katt som hälsar på. Befann sig i trädgården mellan 3:43-4:04. Korkskalle. 😅
Jag strödde ut kaffesump igår kväll men det verkar den ju inte ha brytt sig om. Funkar sån där granulat?
 
M M H skrev:
Mysteriet är löst. Satte upp en kamera igår kväll och det är en katt som hälsar på. Befann sig i trädgården mellan 3:43-4:04. Korkskalle. 😅
Kul med en upplösning på mysteriet. Och imponerande körvar!
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
M M H skrev:
Jag strödde ut kaffesump igår kväll men det verkar den ju inte ha brytt sig om. Funkar sån där granulat?
Blygranuler brukar fungera bra...
 
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
gaia och 5 till
  • Laddar…
wildeside
M M H skrev:
Jag strödde ut kaffesump igår kväll men det verkar den ju inte ha brytt sig om. Funkar sån där granulat?
Jag har satt ut vattenspridare som startar av rörelsesensor som öppnar en magnetventil.
Funkar kanon bra och skit kul att se på film från kamerorna när katterna får lite fart, sen tar det ett bra tag innan katten behagar uppenbara sig igen.
 
  • Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Kul med en upplösning på mysteriet. Och imponerande körvar!
Eller hur?! 😳
 
  • Gilla
MrsBlaise
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.