Vår fasad håller på att ramla av vårt hus. Men tycker de kostar för mycket att någon annan ska göra det.
Kan man typ måla de själv eller vad gör man för att göra det lättast och snyggast?
 
Bild?

Jag tillåter mig i väntan på bild/ bilder på fasaden gissa att det rör sig om en putsad fasad och inte betong.
 
F fribygg skrev:
Bild?

Jag tillåter mig i väntan på bild/ bilder på fasaden gissa att det rör sig om en putsad fasad och inte betong.
Ja precis putsad fasad
 
Neettan Neettan skrev:
Ja precis putsad fasad
 
  • Tvåvåningshus med vit putsfasad, med en brandsäkerhetsstege och avskalad puts på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får väl lära dig att putsa om du inte planerar att byta fasadmtrl.
 
Så jag måste putsa och kan inte måla det efter man tagit ner den gamla putsen
 
Vad är det under putsen som du funderar på att måla?

Jag tänker att ett alternativ vore att spika träpanel.
 
F fribygg skrev:
Vad är det under putsen som du funderar på att måla?

Jag tänker att ett alternativ vore att spika träpanel.
Men kan man inte måla på de gula som är under putsen?
 
Kan och kan, tidigare ägare verkar ju inte ha lyckats så väl.
 
F fribygg skrev:
Kan och kan, tidigare ägare verkar ju inte ha lyckats så väl.
Så du menar att de är målat på den putsen?
 
Jag vet inte, du kanske kan fixa en detaljbild så nån mer insatt kan se vad det vita som släpper är.
 
Ja vi hade en här igår som kollade på det. Men skulle kosta 150 000 - 200 000 för att fixa så tänkte jag om de finns andra sätt att göra det på dom är billigare. Df jag skrev här men ska se om någon annan kanske ser tråden å skriver 🙏🏼 tack för du skrev till mig
 
Hacka bort det som sitter löst och prova putsa själv med putsbruk. Finns jättemånga guider på Youtube. Det är ju det absolut billigaste. Skulle det skita sig totalt så har ni i alla fall provat.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
N naikon skrev:
Hacka bort det som sitter löst och prova putsa själv med putsbruk. Finns jättemånga guider på Youtube. Det är ju det absolut billigaste. Skulle det skita sig totalt så har ni i alla fall provat.
Ja sant.. vi får prova. Fick veta att de var målat typ 2009 med färg av dom som bodde där innan..men ska testa.
 
N naikon skrev:
Hacka bort det som sitter löst och prova putsa själv med putsbruk. Finns jättemånga guider på Youtube. Det är ju det absolut billigaste. Skulle det skita sig totalt så har ni i alla fall provat.
Tack 🙏🏼
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.