slipper ju skorsten i alla fall…

angående elkopplingen så följer man bastuns ’färg’. En rökbastu blir ju rätt mörk av naturen. Alltså kopplar man svart mot svart och brun med brun så är man i fas.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vid rökbastu eftersträvar man väl precis som vid påveval "fumata blanca"?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
nejdu, röken ska vara bolmande och svart som ett sotararsel…
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
nejdu, röken ska vara bolmande och svart som ett sotararsel...
Kloka människor försöker undvika fumata negra både i bastun och annorstädes.
 
Om man har eldriven rökbastu ska känslan förstärkas så att man blir svart bara man nuddar väggarna. Dr Saelen ordinerar en fet smällare och kimrök
 
S Saelen skrev:
Om man har eldriven rökbastu ska känslan förstärkas så att man blir svart bara man nuddar väggarna. Dr Saelen ordinerar en fet smällare och kimrök
Den ska vara veddriven! Asp går bra sommartid. Vi vill inte ge Busch anledning att bygga SMR om hon inte gör det på Gärdet eftersom det är fjollträskarna som behöver det!!!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Hjälp! Jag har ett dolt fel i mitt hus men det är så dolt att jag inte har någon aning om var det sitter. Jag gissar att det funnits i minst 30 år. Ibland tror jag att det är på vinden men nästa dag känns det som det garanterat sitter i källaren. Har genom åren haft 12 olika besiktningsmän (och kvinnor @Farstatjej90) men ingen har kunnat hitta felet. Vad ska jag ta mig till?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hjälp! Jag har ett dolt fel i mitt hus men det är så dolt att jag inte har någon aning om var det sitter. Jag gissar att det funnits i minst 30 år. Ibland tror jag att det är på vinden men nästa dag känns det som det garanterat sitter i källaren. Har genom åren haft 12 olika besiktningsmän (och kvinnor @Farstatjej90) men ingen har kunnat hitta felet. Vad ska jag ta mig till?
Kan det vara skruv med felaktigt huvud som orsakat detta?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Den ska vara veddriven! Asp går bra sommartid. Vi vill inte ge Busch anledning att bygga SMR om hon inte gör det på Gärdet eftersom det är fjollträskarna som behöver det!!!
Perfa. Gärdet blir bra, gärna så nära TV-huset som möjligt. Det blir då tredje platsen vi har kärnkraftsreaktorer i Stockholm på, efter KTH och Ågesta (som iofs. ligger i Huddinge, men vid kommungränsen).
 
FredrikR FredrikR skrev:
Kan det vara skruv med felaktigt huvud som orsakat detta?
Har själv funderat i de banorna men allt trä är skruvat med skruvar av trä och all metall med skruvar av metall. Det borde alltså vara rätt. Fast alla dolda skruvar sitter ju dolt så dessa kan jag, eller besiktningspersonerna, ej kolla. 😢
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Hjälp! Jag har ett dolt fel i mitt hus men det är så dolt att jag inte har någon aning om var det sitter. Jag gissar att det funnits i minst 30 år. Ibland tror jag att det är på vinden men nästa dag känns det som det garanterat sitter i källaren. Har genom åren haft 12 olika besiktningsmän (och kvinnor @Farstatjej90) men ingen har kunnat hitta felet. Vad ska jag ta mig till?
Detta är det första riktiga dolda felet jag hört talas om faktiskt. Jag tycker att köpet skall gå tillbaka. Eller du skall åtminstone ha tillbaka pengarna.
 
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Man kan få bygga en SMR nära mig bara man bygger en SMR i Sandsborg där Hellden bor…
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ågesta (som iofs. ligger i Huddinge, men vid kommungränsen).
Vilket trams. Ligger Stockholm Skavsta Airport i Nyköping så kan väl Ågesta anses ligga på Kungsholmen. Ni har ju ändå ingen koll...
 
  • Haha
Saelen
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har själv funderat i de banorna men allt trä är skruvat med skruvar av trä och all metall med skruvar av metall. Det borde alltså vara rätt. Fast alla dolda skruvar sitter ju dolt så dessa kan jag, eller besiktningspersonerna, ej kolla. 😢
Det kanske är kinesisk skruv?
Sånt ser man inte så lätt, dolt!
 
Nissens Nissens skrev:
Detta är det första riktiga dolda felet jag hört talas om faktiskt. Jag tycker att köpet skall gå tillbaka. Eller du skall åtminstone ha tillbaka pengarna.
Det finns inget fel! Sälj huset och vänta på att din köpare anmäler ett dolt fel....
 
  • Haha
  • Älska
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.