Tänkte bara på en sak till....många säger till oss också att det är tokigt att bygga huset så stort. Men varför trängas ihop och irriteras på röran i 20 år bara för att man blir ensamma sen. Skulle huset bli för stort då får man väl skaffa sommarstuga eller flytta till något mindre. Efterfrågan på stora hus lär inte bli mindre med tanke på alla storfamiljer som bildas pga alla skilda par som träffar nya partners med flera barn. Men visst, skall man tänka efter om varje m2 verkligen behövs just NU, eller om man kan vänta på drömdressingroomet tills barnen blivit större?
 
Snodde bara ihop en skiss. Hinner dock inte slutföra den för jag sitter på jobbet...men kanske förstår du bättre vad jag menar då.
Bland annat har jag inte funderat igenom fönster och dörrplaceringar i den nya planlösningen kring ert sovrum.
En tanke med att flytta förrådet är också att du kan använda det som förvaring av större kläder i närheten av er entrédörr. Dessutom kanske som förvaring av storpaket av välling, toabalar etc, lätt åtkomligt från köket. Tycker också du skall fundera på att minska dressingroomet lite. Blir det lite mindre och kanske med sneddad vägg i 45° ut mot hallen så blir det lite vidare vardagsrum.
Glöm inte skjutdörren in mot allrummet...bara ett tips...
 
  • alt1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.