Hej forat,

Jag har en Husqvarna 430X som jag måste starta om typ var tredje dag. Allt fungerar perfekt tills laddstationen plötsligt dör. Drar jag ur stickproppen så börjar den fungera igen och klipparen laddas. Sen efter några dagar blir det samma sak igen. Nån som varit med om detta tidigare?
 
Vad är status för lysdioden i laddaren när felet uppstår?
Har du kollat kablage/kontakter/transformator till laddstationen att dessa grejor ser hela och riktiga ut?

Mät spänningen på laddblecken i laddaren när felet uppstår. Full trafospänning ska finnas där.
 
  • Gilla
Magnus Göransson
  • Laddar…
E etompau skrev:
Vad är status för lysdioden i laddaren när felet uppstår?
Har du kollat kablage/kontakter/transformator till laddstationen att dessa grejor ser hela och riktiga ut?

Mät spänningen på laddblecken i laddaren när felet uppstår. Full trafospänning ska finnas där.
Aaah, tack, det skall jag kolla! Nu har den gått fint i flera dagar så klart.

Kan även åka och låna morsans adapter, då hon har samma klippare. Kablage och allt ser fint ut. Det hjälper dessutom inte att dra ut kontakten bakpå laddstationen (alltså den från adaptern till laddstationen) utan nätsladden måste dras ur för att den skall börja fungera igen.
 
Låter precis som vår.
Nätadaptern är på upphällningen.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
galento
Har bytt på våran 330x/430x också på garantin , var visst inte ovanligt med
problem med vissa av dessa.
 
F
Passar på att fråga här då….. Uppdateringar av mjukvara/firmware i 430X? Hur gör man det?
 
  • Gilla
fsn
  • Laddar…
F
13th Marine 13th Marine skrev:
Det beror på vilken du har:
[länk]

Har du en Nera så har den FOTA, annars är det nog att lämna in maskinen på service.
Jag köpte en 330X, efter jag lämnat in den på service tycker den numera att den är en 430X.
(2016/2017 bytte HQ hur de namngav klipparna så man bytte bara namn från 330X till 430X)
Jag har inte nån ”uppkoppling”, ingen övervakning i app utan kör manuellt. Den är några år gammal. Det är service som gäller då, surt då det verkligen inte finns nåt annat servicebehov än programuppdatering.
 
F fsn skrev:
Jag har inte nån ”uppkoppling”, ingen övervakning i app utan kör manuellt. Den är några år gammal. Det är service som gäller då, surt då det verkligen inte finns nåt annat servicebehov än programuppdatering.
Kan hålla med, jag tror jag betalade 1300kr sist jag gjorde det, men det börjar bli ett par år sedan då firman kursade häromåret.

Det praktiska är att de plockar isär och rengör den, så bortsett från reporna såg den som ny ut.
 
F
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan hålla med, jag tror jag betalade 1300kr sist jag gjorde det, men det börjar bli ett par år sedan då firman kursade häromåret.

Det praktiska är att de plockar isär och rengör den, så bortsett från reporna såg den som ny ut.
Det har jag gjort själv i rätt stor utsträckning de två senaste åren. Det går rätt fort faktiskt och motiverar inte 1750kr + delar dom garanterat kommer att propsa på att byta bara för att….
 
F fsn skrev:
Det har jag gjort själv i rätt stor utsträckning de två senaste åren. Det går rätt fort faktiskt och motiverar inte 1750kr + delar dom garanterat kommer att propsa på att byta bara för att….
Jag förstår dig, prova att ringa och fråga vad de ska ha för bara en mjukvaruuppdatering?
 
F
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag förstår dig, prova att ringa och fråga vad de ska ha för bara en mjukvaruuppdatering?
När jag var inne på den lokala Husqvarnabutiken så var svaret att det görs i samband med service. Och jag fick även erbjudande om förvaring av klipparen under vintersäsong för ytterligare 800kr tror jag det var. Har även en bekant som lämnade in på service och förvaring och sen inte fick igång den på våren, lämnade in för "felsökning", inget fel hittades oh han fick betala för felsökningen. Åkte hem igen, fortfarande död. Fick då veta att det måste vara nåt fel på laddstationen. Åkte in med den också och då uppdagades det att.... dom begåvningarna hade lämnat ut fel klippare, det var hans skal men ett annat chassi.
 
F fsn skrev:
När jag var inne på den lokala Husqvarnabutiken så var svaret att det görs i samband med service. Och jag fick även erbjudande om förvaring av klipparen under vintersäsong för ytterligare 800kr tror jag det var. Har även en bekant som lämnade in på service och förvaring och sen inte fick igång den på våren, lämnade in för "felsökning", inget fel hittades oh han fick betala för felsökningen. Åkte hem igen, fortfarande död. Fick då veta att det måste vara nåt fel på laddstationen. Åkte in med den också och då uppdagades det att.... dom begåvningarna hade lämnat ut fel klippare, det var hans skal men ett annat chassi.
Låter inte som ett ställe man vill lämna in sina prylar.

Jag hade betydligt större förtroende för den lilla firma jag lämnade in hos.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag förstår dig, prova att ringa och fråga vad de ska ha för bara en mjukvaruuppdatering?
Det var så vi gjorde , uppdatering av programvaran bara. Det var inga konstigheter med det , vi gjorde upp en tid jag kom med roboten och tog med den hem igen när det var klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.