Ja vad säger man.
Mina nockpannor va varken spikade eller skruvade när jag bytte läckt och papp så då tyckte jag att jag kunde hoppa över den detaljen oxå. ;) 58 år utan borde ha visat sig om det va fel. Men detta beror nog på både hur utsatt huset är för vind och typ av pannor.
 
  • Gilla
Neo Gucci
  • Laddar…
snuttjulle skrev:
Ja vad säger man.
Mina nockpannor va varken spikade eller skruvade när jag bytte läckt och papp så då tyckte jag att jag kunde hoppa över den detaljen oxå. ;) 58 år utan borde ha visat sig om det va fel. Men detta beror nog på både hur utsatt huset är för vind och typ av pannor.
Så tänkte jag också tills Gudrun kom förbi härom året.

Nu är dom spikade....
 
Mitt senaste projekt var ett murat uthus i gammal stil där satte jag pannorna med kalkbruk och jättepappspik med papp under. Men jag är bakåtsträvare :) I stormen häromdan fick de visa att det funka. Grannes nylagda betongpannor flög dock ett par.

mvh plexi
 
Smaskade dit den där förbannade nocktätningen från Benders men trots att pannorna låg som dom skulle syns skiten om man tittar noga nedifrån. Förstod faktiskt aldrig vitsen men då den kom med i beställningen utan att jag sagt till så åkte den upp. Borde funka fint utan dock!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.