Detta kör jag just nu, det går långsamt men... Robotgräsklippare klipper högt gräs, en del nedklippt, röda blommor syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...det går...

Något enstaka stopp pga gräs inkilat mellan skrapskyddet och knivdisken.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Detta kör jag just nu, det går långsamt men...[bild]
...det går...

Något enstaka stopp pga gräs inkilat mellan skrapskyddet och knivdisken.
Jo justerar man upp klipphöjden till max så brukar det gå bra. Sen har jag en eldriven mindre klippare som jag brukar hjälpa till med. Var utomlands så när vi kom hem förra helgen så var det djungel....
 
P paralun skrev:
Jo justerar man upp klipphöjden till max så brukar det gå bra. Sen har jag en eldriven mindre klippare som jag brukar hjälpa till med. Var utomlands så när vi kom hem förra helgen så var det djungel....
Jag har kört med trimmer ibland bara för att få ned det värsta. Jag brukar köra manuellt så att den inte kör fyrkanter. Det brukar vara effektivare. Nya knivar är också att rekommendera
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har kört med trimmer ibland bara för att få ned det värsta. Jag brukar köra manuellt så att den inte kör fyrkanter. Det brukar vara effektivare. Nya knivar är också att rekommendera
Jovisst men sedan så "packar" man maskinen med gräs lite varstans men har egen tryckluft enkelt tillgängligt samt sedan WD40 lite varstans på det som snurrar inkl knivar så tuffar roboten på fint. Hursomhelst så upplever jag att höja klipphöjden som det viktigaste eftersom gräset "viker ner sig".
 
P paralun skrev:
Jovisst men sedan så "packar" man maskinen med gräs lite varstans men har egen tryckluft enkelt tillgängligt samt sedan WD40 lite varstans på det som snurrar inkl knivar så tuffar roboten på fint. Hursomhelst så upplever jag att höja klipphöjden som det viktigaste eftersom gräset "viker ner sig".
Det är dock bra att det viker ned sig, det gör att den inte behöver klippa allt på en gång. När den sen kör från andra hållet så viker den upp en del av det osv ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.