Hej forumet!
Jag har börjat planera automatisk droppbevattning av nyplanterad häck (sprinkler till gräsmattan kommer i nästa steg) och skulle behöva lite hjälp med vad som behövs vid de olika "övergångarna".

Jag har inhandlat Gardenas Smart Water Control system för att kunna schemalägga bevattningen och starta/stoppa remote. Jag har grovt skissat upp vad jag behöver men är osäker på delarna med frågetecken. Jag misstänker att jag behöver samma delar på alla tre ställena!?
Skiss av planerad automatisk droppbevattning med osäkerheter kring övergångar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag kommer dra anslutningsrören under mark men vad behöver jag där slangen (13 eller 19 mm?) från vattenutkastet kommer ner och vid övergången till Tryckreduceringsenheten/Droppslangen som ligger över jord?

Är det möjligtvis detta startpaket jag behöver? https://www.gardena.com/se/produkte...-maxi-flow-system-anslutningspaket/966408201/

Sedan antar jag att man behöver dräneringsventiler som placeras på lägsta punkten? Eftersom tomten lutar svagt så vet jag inte exakt var lägsta punkten kommer hamna men kan man placera ut flera ventiler både på anslutningsrören och på droppslangen?

Om det är någon som vill ge mig lite vägledning så tas det tacksamt emot innan jag sätter mig och klickar hem produkterna.

Tack på förhand!
 
  • Gilla
slugger75
  • Laddar…
Q
Vi funderar på att investera i något liknande. Hur är det så här två år senare? Är du nöjd? Har du några tips?
 
Q Qwerty987654 skrev:
Vi funderar på att investera i något liknande. Hur är det så här två år senare? Är du nöjd? Har du några tips?
Hej, dåligt med återkoppling från användare. Finns det någon med några års erfarenheter av Gardena Smart Water? Funderar på det för sommarhuset.
 
J jurkeller skrev:
Hej, dåligt med återkoppling från användare. Finns det någon med några års erfarenheter av Gardena Smart Water? Funderar på det för sommarhuset.
Det är ju min tråd! Jag minns inte att jag fått några notiser om att jag hade svar!!!?? Så ber om ursäkt.
Men som svar på båda så är jag jättenöjd. Systemet har byggts på så nu har jag tre olika slingor. Styr genom Gardenas App och genom deras sensorer kan jag också se hur torrt/fuktigt det är även när jag är bortrest.

Svarar gärna på specifika frågor om ni har det.
 
  • Gilla
Qwerty987654
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.