Hej!

Jag ser över att lösa ett enkelt men smart vattensystem. Systemet kommer vara i min sommarstuga så jag vill kunna styra bevattningen på distans, tänker mig därför denna (https://www.bygghemma.se/tradgard-och-utemiljo/bevattning-och-vattenpump/bevattningssystem/smart-water-control-gardena/p-903394).

Sedan tänkte jag köpa en slang och ha många vattenspridare på rad kopplat till slangen som är riktade mot gräsmattan. Tanken är att ha cirka 3-4 stycken vattenspridare kollat till samma slang.

Tankar och tips kring det? Tomten är cirka 40 m lång och 30 meter bred.
 
Hur är tillgången på vatten? Sjövatten, grävd brunn, borrad brunn, regnvatten, kommunalt vatten? Bevattningsförbud kan kanske stöka till det.

Men slå på en timer som går en timme via telefonen. Kanske en bevakning på vattentrycket vid eget vatten.
 
Det är kommunalt vatten.
 
filippile filippile skrev:
Hej!

Jag ser över att lösa ett enkelt men smart vattensystem. Systemet kommer vara i min sommarstuga så jag vill kunna styra bevattningen på distans, tänker mig därför denna ([länk]).

Sedan tänkte jag köpa en slang och ha många vattenspridare på rad kopplat till slangen som är riktade mot gräsmattan. Tanken är att ha cirka 3-4 stycken vattenspridare kollat till samma slang.

Tankar och tips kring det? Tomten är cirka 40 m lång och 30 meter bred.
Hej, har samma tankar. Installerade du Gardena, erfarenheter??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.