Hallå!

Måste byta varmvattenberedare i huset. har varigt ute och gjort en gallup idag. Då fasnade jag för K-rautas modell Carat opal. Ngn som har efrarenhet av en sån ?? Eller skulle ni rekomendera ngt annat ??

//Kalle
 
Nu vet jag inte hur Krautas modell ser ut men jag köpte själv en Nibe Compact till huset för ett par år sedan och är helnöjd. Den köper man dock lämpligast på nätet och sparar en tusenlapp eller två jämfört med Krauta som också säljer den.
 
Har själv en opal. Har haft den i ca 2 år. 2v efter installation så började den läcka vatten. Tog ca 3v innan jag fick hem en reparatör. han drog åt manluckan vid elpatronen. Han sa sedan att om den började läcka igen så var man tvungen att byta packningen i den. Tog ca 3 v sedan började det läcka igen. Denna gång tog det oss ca 8 mån innan vi fick den reparerad. Man är tvungen att försöka få tag på någon ansvarig för just vvs inne i butiken, sedan ska dom ringa till tillverkaren som i sin tur ska ringa till en reparatör som sedan ska ringa till dig och boka in en tid. tror det är lättare och smidigare att skaffa ett lite mer känt märke just vid reparations behov.
 
Jag köpte en begagnad (2-3år gammal) Thermia rostfri på BLOCKET för 1500:- .
Det verkar finnas gott om från sådana som installerat fjärrvärme/värmepump.
 
Köp en beredare av känt tillverkare så att du kan få tag på reservdelar till den om det behövs. Det kommer du inte ångra i längden. Titta på vad Rinkaby rör har hemma, deras priser är oftast ruskigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.