Vad finns det för alternativ som är lite roligare än grönt tryckimpregnerat trallvirke för en altan? Huset är ett femtiotalshus i gulgrönt tegel med svarta smidda järnstaket. Kopparplåt och mörkgröna tegelpannor.

Upp med bilder på era olika lösningar!
 
  • Gulgrönt tegelhus från femtiotalet under renovering med synliga byggmaterial och skyddsplast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Massor, köp för mucket, ta de bästa bitarna, gör inget då det grånar vackert vartefter.
/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Massor, köp för mucket, ta de bästa bitarna, gör inget då det grånar vackert vartefter.
/W
Okej…?
 
H Henkan- skrev:
Vad finns det för alternativ som är lite roligare än grönt tryckimpregnerat trallvirke för en altan?
Det är ju inte grönt särskilt länge. Olja in det sen med valfri kulör.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Totte_S
Kalksten skulle nog passa stilmässigt. Blir ju lite jobb o pengar att få upp höjden, men det blir gediget.
 
  • Gilla
Henkan-
  • Laddar…
K Kane skrev:
Det är ju inte grönt särskilt länge. Olja in det sen med valfri kulör.
Jag tänkte mer på om nån har erfarenhet av lite ovanligare träslag som ceder, lärk eller liknande. Jag tycker helt enkelt inte att den typiska trätrallen ser speciellt kul ut.
 
D
H Henkan- skrev:
Jag tänkte mer på om nån har erfarenhet av lite ovanligare träslag som ceder, lärk eller liknande. Jag tycker helt enkelt inte att den typiska trätrallen ser speciellt kul ut.
Gillar inte lärk, undrar om det faktiskt är bättre än vanlig kärnved från fur ur rötperspektiv. Brukar flisa sig.

Andra har jag ingen erfarenhet av. Vet det säljs något ädelträ som kallas bangkirai, kanske kan vara något att kolla upp.

Men... tryckt trall är inte dumt faktiskt, jag varit där du är men landat i att tryckt är svårslaget ändå.
 
Det finns ju förstås brun trall att tillgå.
 
H Henkan- skrev:
Jag tänkte mer på om nån har erfarenhet av lite ovanligare träslag som ceder, lärk eller liknande. Jag tycker helt enkelt inte att den typiska trätrallen ser speciellt kul ut.
Rätt tänk att försöka röna ut från början hur slutresultatet ska bli.
Försök rita innan, då även utformning och läggriktning har betydelse.
Lycka till
/W
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.