nino nino skrev:
Är 90mm avlopp på vägghängda

Säkert så är det gjutet med rot bruk, den kan vara lite grov.

Jag skulle nog inte haka upp mig på 35 istället för 40mm, om det hade varit enda felet
Ah, tack. Jag får läsa på kring det i sommar. Tror att jag har lättare att följa anvisningar än vissa andra.
 
  • Gilla
  • Älska
nino och 2 till
  • Laddar…
TS... jag hade nog ringt Besiktningsmannen igen och sett till så han fick uppleva detta live 🙈🥰👊🏼
Sen när allt är klart och om de till slut lyckas ge er det ni önskat så hade jag dragit kostnaderna för detta på deras offererade pris och samtidigt gjort avdrag för den psykiska ohälsa ni fått utstå och för er arbetsinsats i att rätta till dem gång efter annan... 😪
 
Redigerat:
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Vill inte ens veta hur tätskikt+plattsättning kommer att se ut, när dom inte gjort ett rätt hitills.Hoppas verkligen du får ett fint badrum tillslut
 
  • Ledsen
  • Älska
Drben88 och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Så klart men det är ännu bättre att utföra det korrekt medan tid är och innan man flytspacklar och bygger in saker. 😉
Håller med dig till fullo, men vad du skrev var att det blev helt obrukbart och så är ju ej fallet.
 
davvelito davvelito skrev:
Vill inte ens veta hur tätskikt+plattsättning kommer att se ut, när dom inte gjort ett rätt hitills.Hoppas verkligen du får ett fint badrum tillslut
Tyvärr har vi ju redan fått en hint om hur resultatet kan bli. Det så kallade kuvärskäret.. Det hade nog mattläggaren på firman gjort bättre, och han har aldrig satt en platta i sitt liv.

Men jag hoppas verkligen för TS skull att jag har fel.
 
  • Ledsen
Drben88
  • Laddar…
Hur har det gått idag TS... 🤔🥰
 
  • Älska
Drben88
  • Laddar…
Som många av er redogjorde för så nej, det där skulle nog aldrig kunna bli ett godkänd obrutet tätskikt i mitt renoverade badrum monterad mot godkänd underlag givet hur det såg ut, så var inte heller fallet. Rörmanchetter var inte fulltäckta mot underlaget i ”inbyggnaden”, rörmanchett saknas helt?!, rör är inte alls fixerat och dras genom gips som 5-6 cm öppning där det bara sätta folie över och det var bra så. Gillar verkligen plattsättaren, skön kille men det var nog fan mission impossible och han borde insett det innan det tog på sig jobbet. Efter bilderna är tagna så var tanken att en cenbritskiva skulle monteras på framför fixturen och sedan tätskikt över resten på något himmelskt sätt.

Som tur är så var det inte ens jag som behövde säga ifrån. Nya vvsaren som verkar som en proffsig och kunnig yrkesman insåg att hela det här spännande försök till inbyggnad av klack inte ens är djup nog för att få plats med fixturturen som de utgått från när de byggt byggnationen. Vvsaren han gav upp, ringde bossen och fick medhåll och därmed är dagen över. Fixturen gick inte ens in i hålet 🤣🤣.

Förutom det som ses på bilderna med tveksamheter så kan nämnas att vvsaren även tipsade mig om på ett väldigt diplomatiskt sätt att han inte valt att fixera på sätt som andra rörgenomgöringar i mitt badrum gjorts och det nog bör kollas upp. Avslutningsvis kan sägas att vvsaren även på eget bevåg sa att detta är för jävligt, han har aldrig sett något liknande och han hade sympati med mig och familjen som inte haft badrum i 6 veckor med detta som resultat 🤣🤣🤣. Därmed känner jag mig himla trygg med att häva kontraktet, be firman gå vidare och att ingen betalning utgår till dem. (Vi har ju fortfarande inte betalt en krona 🙏🙏. Möjligen tar juristfrugan detta vidare med skadeståndskrav mot firman för att lyckas återställa men förmodligen är vi nöjda med att de bara tackar för sig och lämnar med svansen mellan benen och vi kan försöka hitta en ny firma som vill riva och bygga ett badrum åt oss.

Därmed tackar jag nog för mig med dagliga uppdateringar, det har varit såååå himla uppskattad med alla tips och feedback. Hoppas detta kan hjälpa andra som hamnar i liknande situationer.

Vill gärna diskutera vidare och så, skitkul ju, nästan så man är sugen på att bli hantverkare, åtminstone i teorin, det är verkligen ett hantverk! ❤️❤️
 
  • Otydligt foto av rör och isolering i en konstruktion, tecken på bristfälligt VVS-arbete i badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brister i ett badrums tätskikt med synlig folie och dålig anslutning mot underlaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej godkänd installation i badrum med exponerade rör och ofullständiga rörmanchetter mot väggunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörmanchetter delvis täckta av spackel på osäkra underlag i väntande badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dåligt applicerat tätskikt och otillräckliga röranslutningar i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obrutet tätskikt och rörmanchett ej korrekt monterat i renoverat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otillräckligt monterat rör och ofullständigt tätskikt i hörn av badrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ofärdig inbyggnad med synliga rör och kabel i ett badrumsrenoveringsprojekt, ej fulltäckt rörmanchett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Detta var spiken i kistan i denna entreprenaden. Då är fixturen tryckt in så långt det går. Sex veckor, en besiktningsman, tre golvbrunnsgjutningar, två angränsande rum med mängder flytspackel, ett antal försök till godkänt tätskikt som plockats ner, renoveringsgipsande för att rädda situationen, gjutningar utan fackmannamässig armering och otaliga andra fel och brister senare. Tack alla❤️
 
  • Hand som håller mot en blå fixtur intryckt i en vägg med synlig byggstökighet i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Ja, nu måste det ju verkligen vara ok att häva alltihop och inte släppa in klåparna igen. 🙈

Skönt ni fått dit en VVS-kille som verkar ha koll på läget iaf.

Hoppas verkligen bara ni kan hitta någon seriös som har tid att ta sig an projektet för det är inte lätt med kort varsel eller att få någon att ta över ett halvdant projekt.
Man får ju i princip riva alltihop och börja om från början för att få ordning på det.

Hoppas ni har ett annat badrum med för annars är det ingen rolig sits alls... 😪🙏🏼
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
D
Vad heter firman du anlitade? Så att man i framtiden vet vem man INTE ska anlita till en badrumsrenovering…
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Detta var spiken i kistan i denna entreprenaden. Då är fixturen tryckt in så långt det går. Sex veckor, en besiktningsman, tre golvbrunnsgjutningar, två angränsande rum med mängder flytspackel, ett antal försök till godkänt tätskikt som plockats ner, renoveringsgipsande för att rädda situationen, gjutningar utan fackmannamässig armering och otaliga andra fel och brister senare. Tack alla❤️
Med bilden rakt framifrån såg där ju inte ens ut att vara 50cm brett som behövs på det hållet men att de även gjort den för grund är ju bara ännu ett bevis på verklig inkompetens. 🙈
 
  • Haha
Drben88
  • Laddar…
RoTe
Jag som själv anlitat två bilverkstäder på tre dagar där båda misslyckats inser att vi svenskar aldrig kommer få något gjort någonsin numera.
 
  • Wow
  • Haha
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
D densomkanvet skrev:
Vad heter firman du anlitade? Så att man i framtiden vet vem man INTE ska anlita till en badrumsrenovering…
Har faktiskt inte läst forumreglerna, vet inte om jag får skriva ut det. Skriver gärna i pm och du frågar där, det är i Malmö. BKR kommer förmodligen få in ett tips och Arn blir inblandade litegrann beroende på projektledarens reaktion på vår hävning av kontraktet. Och för firmans skull så hoppas jag inte de bjuder inte mig att lämna en recension nånstans. Återkommer på denna punkten, vill gärna ha ett ordentligt snack med firman innan jag hänger ut dem TOTALT
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Har faktiskt inte läst forumreglerna, vet inte om jag får skriva ut det. Skriver gärna i pm och du frågar där, det är i Malmö. BKR kommer förmodligen få in ett tips och Arn blir inblandade litegrann beroende på projektledarens reaktion på vår hävning av kontraktet blir.
Snälla snälla snälla... bara anmäl till BKR så vi minskar risken för dessa klåparna ska kunna fördärva för fler... 🙈❤️

Bifoga besiktningsprotokoll eller iaf utlåtande från besiktningsmannen samt bilder etc.

Länka till denna tråden för jag vet att de läser härinne. 😉
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Snälla snälla snälla... bara anmäl till BKR så vi minskar risken för dessa klåparna ska kunna fördärva för fler... 🙈❤️

Bifoga besiktningsprotokoll eller iaf utlåtande från besiktningsmannen samt bilder etc.

Länka till denna tråden för jag vet att de läser härinne. 😉
Ger inte ett dugg för BKR överhuvudtaget, det är såååå jäkla svårt för oss konsumenter, vi, (min fru och jag) välutbildade och pålästa och riskaverta, försiktiga och noggranna, gjorde ALLT enligt konstens regler för att leta rätt på en bra firma, kastade billigaste offerten. Firman var behörig våtrum BKR, underentreprenör 1 för plattsättning/tätskikt var behörig våtrum BKR, underentreprenör 2 för plattsättning/tätskikt var behörig våtrum BKR, och resten är historia. Ogillar skarpt den där organisationen, de fyller ju knappt något syfte när de inte har koll på sina medlemmar. Kan skriva mycket mer på det området men jag har ingen lösning på utmaningen. Villkoren för att bli medlemmar är ju skrattretande, HELT seriöst så är jag rätt övertygad om att jag hade kunnat starta en firma, snickra ihop ett cv, gå kurs 1,2,3 klara dem och bli behörig våtrum och det tycker jag inte känns rätt. Jag lade bättre plattor i min hall än vad jag sett i mitt badrum….

Jag tvivlar inte en sekund Paul på att du är en stolt yrkesman som levererar enligt konstens regler så ta det inte personligt, dessutom har jag följt dig en massa senaste tiden och du vill genuint hjälpa människor i forumet. Det handlar om det generella upplägget med BKR, det håller inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
reez och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.