Hej!

Beställde hem trall på ca 100 kvadrat i
på byggmax dem hade nyöppning med tjugo procent ca 14 kr metern.. sorteras som G4-2/3.

Vad ska jag förvänta mig? Är det ett lotteri?

Jag har fått 100 kvadrat trall för halva priset om man går till en G4-2 försäljare men kommer det vara värt det?
 
Jag brukar handla trall på Byggmax och det brukar sällan vara problem, men då åker jag också och plockar ut dem själv, så att där inte är för många kvisthål och sånt. Spontant skulle jag gissa att jag får rata sådär var 10-15:e bräda, mer än så är det inte.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Jag brukar handla trall på Byggmax och det brukar sällan vara problem, men då åker jag också och plockar ut dem själv, så att där inte är för många kvisthål och sånt. Spontant skulle jag gissa att jag får rata sådär var 10-15:e bräda, mer än så är det
Tack! Får hålla tummarna då!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
wildeside
Jag la trall för 4 år sen blandat från Byggmax, jem o fix och ett känt byggmaterial företag (.kommer inte ihåg vad dom hette då, byter namn både nu och då).
Kan inte se någon skillnad på dom olika leverantörer av brädorna
 
Fick leverans av 130 kvm trall från Byggmax för ca 3 år sedan.

Ja det är ett lotteri.

Jag var tvungen att kassera ca 20 - 25 kvm som var skräpvirke.

Kompletterade hos Bauhaus och det var inte helt enkelt att hitta ok brädor på deras lager.

Pga covid var trall då en bristvara, hade aldrig beställt från BM annars.

BM tar heller skräpet i retur som andra företag
 
B Boende45 skrev:
Fick leverans av 130 kvm trall från Byggmax för ca 3 år sedan.

Ja det är ett lotteri.

Jag var tvungen att kassera ca 20 - 25 kvm som var skräpvirke.

Kompletterade hos Bauhaus och det var inte helt enkelt att hitta ok brädor på deras lager.

Pga covid var trall då en bristvara, hade aldrig beställt från BM annars.

BM tar heller skräpet i retur som andra företag
Okej!

ändå gjort en bra affär köpte ca 10 procent mer än vad jag behöver. Får hålla tummarna :) känns väldigt högt och lågt men under Corona la jag med trall men då var det extremt utplockat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.