Räcker det med att köra högtryckstvätt på väggen, och får bort det mesta som sitter löst och sen måla över det?
 
  • Trävägg med flagnande färg och synliga tecken på slitage, i behov av högtryckstvättning och ommålning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är som så mycket annat, det beror på… Lite mer detaljer och bilder skulle inte skada.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Det är som så mycket annat, det beror på… Lite mer detaljer och bilder skulle inte skada.
Sorry trodde jag ladda upp bild redan!
 
ricebridge ricebridge skrev:
Det är som så mycket annat, det beror på… Lite mer detaljer och bilder skulle inte skada.
Blev det lättare med bilden? :)
 
M Myggans skrev:
Blev det lättare med bilden? :)
Ja, absolut.

Jag skulle nog slipa med flapdisc på vinkelslip tills plåten (blecket) är skinande ren. Sen gäller det att hitta rätt färg så att det inte flagnar igen, och det brukar vara knivigt när det gäller bleck (fast nu får jag förmodligen mothugg av forumvännerna). Kolla med en bra färgaffär, annars skulle jag gissa på Hammarlack eller något i den stilen.
 
  • Gilla
Myggans
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ja, absolut.

Jag skulle nog slipa med flapdisc på vinkelslip tills plåten (blecket) är skinande ren. Sen gäller det att hitta rätt färg så att det inte flagnar igen, och det brukar vara knivigt när det gäller bleck (fast nu får jag förmodligen mothugg av forumvännerna). Kolla med en bra färgaffär, annars skulle jag gissa på Hammarlack eller något i den stilen.
Ska prova flapdisc👍 tack för tips!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Nackdelen med att börja slipa med sådan är att du går igenom galvskicktet,med risk för rost.
Pröva med högtryckstvätt först...
 
  • Gilla
Myggans
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Nackdelen med att börja slipa med sådan är att du går igenom galvskicktet,med risk för rost.
Pröva med högtryckstvätt först...
Bra input där, ska testa m högtryckstvätt först👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.