Jag håller på att ta upp hål i en vanlig innervägg för att montera en skjutdörr där. Såklart använde hantverkarna reglar i metall, mot min rekommendation, och nu vet jag inte hur jag ska få isär detta. Hur kapar/skär jag lättast av den stående plåtregeln samt den liggande på golvet?

plåtsax? Skärbrännare? Hade gärna sluppit gå lös med släggan...

Hål i en innervägg med synliga metallreglar klara för installation av en skjutdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallreglar i en vägg där en skjutdörr ska monteras, synlig metallstomme och gipsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bryt av skruven allternativ försök att hitta dom på andra sidan och skruva ut
 
D
Lossa gipset. Ryck loss stående med handkraft. Skruva loss skruvarna som håller liggande delen. Klart.

?

Annars är min personliga favorit vid rivning en tigersåg med ett hyggligt lång blad.
 
Ja, det gick till slut. Men krävdes många jobbiga moment, främst att försöka klippa av dem med plåtsax. Ett fruktansvärt material är det.

Tigersåg är bättre om man har en och är okej med att täcka resten av lägenheten i gipsdamm, nu höll det sig rent i alla fall.

tack!
 
D
S shiftlock skrev:
Ja, det gick till slut. Men krävdes många jobbiga moment, främst att försöka klippa av dem med plåtsax. Ett fruktansvärt material är det.

Tigersåg är bättre om man har en och är okej med att täcka resten av lägenheten i gipsdamm, nu höll det sig rent i alla fall.

tack!
Härligt, snyggt jobbat!

Tigersåg mellan skiva och regel, kapa skruven. Inte gipset! :) Funkar fint när dörr- och fönsterkarmar, brädgolv och dylikt ska rivas.
 
  • Gilla
shiftlock
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.