S
Gud vilket bra och nyanserat inlägg. 👌

Har lackeringsfirman tid? Har plåtjobbet gjorts klart på verkstaden?

Jag älskar Länsförsäkringar och har alltid fått snabb och effektiv hjälp av de.

De är bästa försäkringsbolaget!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
mexitegel och 10 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Gud vilket bra och nyanserat inlägg. 👌

Har lackeringsfirman tid? Har plåtjobbet gjorts klart på verkstaden?

Jag älskar Länsförsäkringar och har alltid fått snabb och effektiv hjälp av de.

De är bästa försäkringsbolaget!
Instämmer, aldrig varit några bekymmer.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Läste omdömena och kunde inte känna igen mig, har fått kanonrespons från lf och nu senast hade jag en liten krock med bilen. Tog det ca 45 minuter från skadeanmälan till att saken var löst.
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
P
L Lutte skrev:
Läste omdömena och kunde inte känna igen mig, har fått kanonrespons från lf och nu senast hade jag en liten krock med bilen. Tog det ca 45 minuter från skadeanmälan till att saken var löst.
Tråden handlar om LÄNSFÖRSÄKRINGAR inte IF....
 
P Peter787 skrev:
Tråden handlar om LÄNSFÖRSÄKRINGAR inte IF....
Han skrev nog LF fast med små bokstäver
 
FredrikR FredrikR skrev:
Instämmer, aldrig varit några bekymmer.
Har fått väldigt bra hjälp av LF, bla vid allvarlig sjukdom, problem med båten osv.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jag tror det är rätt svårt att hitta bra omdömen på något försäkringsbolag faktiskt.

Har god erfarenhet från både Länsförsäkringar och trygg hansa. Fördelen med LF är att de är lätta att få tag i jämfört med Trygg-Hansas enorma kundservice vid sak- skador.
 
P Peter787 skrev:
Tråden handlar om LÄNSFÖRSÄKRINGAR inte IF....
Ursäkta, jag kanske har en kognitiv funktionsnedsättning..eller så står det LF med små bokstäver vilket blir lf som man kan misstolka till if om man har bråttom.

Kanske ska förklara är lf är en förkortning av just LÄNSFÖRSÄKRINGAR, Länsförsäkringar är ett ganska långt ord att skriva så det kan bara ganska skönt att förkorta länsförsäkringar till lf. Men just förkortningen lf som står för länsförsäkringar kan som sagt misstolkas till if men oftast om man skriver LF med små bokstäver så menar man länsförsäkringar och ibland kan man skriva lfb vilket då är en förkortning av länsförsäkringar bank. Vilket är än längre än länsförsäkringar som redan där är ganska långt. Så lfb är en bra förkortning så man slipper skriva länsförsäkringar bank. nu menade jag länsförsäkringar dom som har försäkringar och inte lfb som är länsförsäkringar bank.

Så om det inte redan är klart så är lf länsförsäkringar.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
V Vargulvsson skrev:
Har nu väntar i snart ett år på att få åtgärdat en lackskada på bilen!
Länsförsäkringar drar ut på det!

Läste även omdömen på trustpilot och det är bedrövligt!

[länk]
Det vore ju intressant med lite detaljer om ärendet. Det finns INGET försäkringsbolag som i normalfallet strular i ett år med en enkel uppenbar skada. Drar det ut på tiden, så måste det finnas något som förs. bolaget tvekar om. Det kan vara skräp att de tvekar, men det kan ju faktiskt vara något som är tveksamt. även objektivt sett.
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
T
Anser att dom var bra för några år sedan.
lätta att ha att göra med och snabba beslut.

Men det har blivit väldigt mycket sämre på sista tiden.
Gör allt för att slippa betala ersättning vid skada och väljer att tolka skador så det blir högsta självrisk medvetet.
 
  • Gilla
steve5432
  • Laddar…
BirgitS
T TH885 skrev:
Anser att dom var bra för några år sedan.
lätta att ha att göra med och snabba beslut.

Men det har blivit väldigt mycket sämre på sista tiden.
Gör allt för att slippa betala ersättning vid skada och väljer att tolka skador så det blir högsta självrisk medvetet.
Nu är ju LF många bolag (ett per län) så om du tycker att ett av dem missköter sig bör du ju skriva vilket av dem det gäller.

Jag har inte märkt något sådant i det ärende som vi hade med LF Stockholm tidigare i år.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är ju LF många bolag (ett per län) så om du tycker att ett av dem missköter sig bör du ju skriva vilket av dem det gäller.

Jag har inte märkt något sådant i det ärende som vi hade med LF Stockholm tidigare i år.
Det kanske är så att olika läns bolag hanterar samma ärende olika.
Vår erfarenhet från Dalarnas Försäkringsbolag har varit och är fortfarande väldigt positiv.
Under en period på fyra månader tvingades vi nyttja två olika försäkringar, i början av september 2023 kraschade hustrun med bilen och ersättningen som betalades ut för bilen motsvarade marknadsvärdet med råge, återstår ännu att lämna in rapporten om personskada vilket hon tyvärr råkade ut för då det var en komplicerad situation vid kraschen, inget jätteallvarligt dock.

Fyra månader senare upptäckte jag en vattenskada i tvättstugan, 24 år efter renoveringen hade det börjat läcka vid klämringen.
Eftersom jag märkte det ganska omgående blev det inga skador mer än marginellt runt brunnen men fodrade en upprivning av golvet med medföljande helrenovering av hela utrymmet då det var klinker på golvet med el-golvvärme.

Ocab:s rapport innehöll en hel del felaktigheter och uppenbara påhitt vilket höll på att leda till att ersättning uteblev.
Efter kontakt med LF och besök av skadereglerare har vi fått ersättning vi är nöjda med.
Det har naturligtvis kostat betydligt mer att renovera än det vi fått, men det har vi räknat med då det trots allt hunnit gå en avsevärd tid sedan år 2000 då det gjordes senast med de krav som gällde då.

Vi har alltid haft LF och sedan 10-talet år även som bank och är nöjda med dem, är man helkund är det väldigt förmånliga rabatter på försäkringarna också, plus att återbäringen vissa år är väldigt hög.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.