S
Hejsan

Kan man inte längre handla som privatperson med egen släpkärra på Tagene-krossen?
Det är intrycket jag får av deras hemsida.

Hämtade material där senast för något år sedan.

Någon som vet hur det är där nu?
 
Menar du NCC? Fick också den känslan när jag hämtade senast så då lånade jag en riktig lastbil.

Med släp brukar jag åka till Allt i mark. Kanske något dyrare men de är ju vana att serva privatpersoner så det brukar gå smidigt.
 
  • Gilla
Markarbetare
  • Laddar…
D Dsl skrev:
Fick också den känslan när jag hämtade senast så då lånade jag en riktig lastbil.
Det var inga problem att komma med lastbil som privatperson? Har Skanska nära mig och har tänkt att åka dit och hämta med Scanian, men grannen menade att jag behövde ett kundkonto.

Allt i mark har jag också bra erfarenhet av med personbil och släp.
 
Det finns nog inte någon kross kvar i GBG där man kan hämta med släp, dom flesta la ner det för några år sedan när det visade sig att den som lastar kan bli medskyldig till överlast såvida föraren inte kör via en våg in och ut.
 
  • Wow
Dilato
  • Laddar…
J jonasz skrev:
Det finns nog inte någon kross kvar i GBG där man kan hämta med släp, dom flesta la ner det för några år sedan när det visade sig att den som lastar kan bli medskyldig till överlast såvida föraren inte kör via en våg in och ut.
Vilket de i princip alltid gjorde på Vikan där jag brukade hämta. Nu får man be dem köra ut upp till 10 ton med sin ”Lillen” istället. För 8-10 ton blir det nog billigare oavsett om man jämför med vanlig släpkörning.
Hoppas verkligen att detta inte drabbar Renovas jordförsäljning. En lokal guldgruva.
 
S
J jonasz skrev:
Det finns nog inte någon kross kvar i GBG där man kan hämta med släp, dom flesta la ner det för några år sedan när det visade sig att den som lastar kan bli medskyldig till överlast såvida föraren inte kör via en våg in och ut.
Jävla förmynderi i detta landet.

Men tack för informationen!

Kruxet med Allt i Mark är att de är minst 50-100% dyrare, så det blir ganska stor skillnad om man skall ha en del. Men det får väl bli så.
 
Redigerat:
S Snickerick skrev:
Jävla förmynderi i detta landet.

Men tack för informationen!

Kruxet med Allt i Mark är att de är minst 50-100% dyrare, så det blir ganska stor skillnad om man skall ha en del. Men det får väl bli så.
Vart håller du till? Det finns ju en del lokala förmågor runt om stan där man kan köpa på släp.
Vill ha morän med typ 95% sand kan du messa mig så kan du komma och hämta hur mycket du vill i mölnlycke dom kommande veckorna
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Vilket de i princip alltid gjorde på Vikan där jag brukade hämta. Nu får man be dem köra ut upp till 10 ton med sin ”Lillen” istället. För 8-10 ton blir det nog billigare oavsett om man jämför med vanlig släpkörning.
Hoppas verkligen att detta inte drabbar Renovas jordförsäljning. En lokal guldgruva.
Renova har ju en specialskopa modell mini för ändamålet, håller med om att det är en riktigt guldgruva för jord
 
F
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Vilket de i princip alltid gjorde på Vikan där jag brukade hämta. Nu får man be dem köra ut upp till 10 ton med sin ”Lillen” istället. För 8-10 ton blir det nog billigare oavsett om man jämför med vanlig släpkörning.
Hoppas verkligen att detta inte drabbar Renovas jordförsäljning. En lokal guldgruva.
Vikan är så satans anala med vägklassning och lastvikt, även om man har transporttillstånd för mer last.
 
F fsn skrev:
Vikan är så satans anala med vägklassning och lastvikt, även om man har transporttillstånd för mer last.
Japp. ”Min” väg är BK3 från ena infarten, men oklassad från andra infarten där jag bor. Måste alltid skicka med utskrift från vägdatabasen för att de skall köra ut.
 
J jonasz skrev:
Renova har ju en specialskopa modell mini för ändamålet, håller med om att det är en riktigt guldgruva för jord
Det har de, men de brukar slänga på lite extra när det är överskott. 😉
 
F
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Japp. ”Min” väg är BK3 från ena infarten, men oklassad från andra infarten där jag bor. Måste alltid skicka med utskrift från vägdatabasen för att de skall köra ut.
Kongahällavägen är väl förvisso BK3 från Lilleby eller Låssby.
 
F fsn skrev:
Kongahällavägen är väl förvisso BK3 från Lilleby eller Låssby.
Kan vara så men de kör över Sörredsvägen till mig.
 
Swerock i Kållered säljer till privatpersoner som kommer med släpvagn, mycket smidigt lastning och betalning med Swish. Man får själv ha koll på eventuell överlast😁
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.