Så kontentan av det hela blev att ni drog nya två ventiler och blev mycket bättre? Men enligt företaget skulle det inte bli bättre
 
H HeadQuaker skrev:
För lite ventiler gör att det blir ett undertryck och då dras det in luft från alla hål som finns vilket kan resultera i att den drar in luft där det inte finns något filter.
Undertryck är ju önskvärt.
 
Elvir85 Elvir85 skrev:
Så kontentan av det hela blev att ni drog nya två ventiler och blev mycket bättre? Men enligt företaget skulle det inte bli bättre
Enligt företaget skulle det bli mycket bättre. Två extra skulle göra att luftkvaliteten skulle förbättras.
 
K Kane skrev:
Undertryck är ju önskvärt.
Sedan är frågan kan, man koppla ihop med det befintliga systemet fler ventiler för önskvärt hade det varit i sovrummen
 
K Kane skrev:
Undertryck är ju önskvärt.
Ja, till viss del. Dock inte för mycket. Tror varje friskluftventil släppte in 5L, sedan räknade dom hur mycket som trycks ut och det var för stor diff.
 
H HeadQuaker skrev:
Ja, till viss del. Dock inte för mycket. Tror varje friskluftventil släppte in 5L, sedan räknade dom hur mycket som trycks ut och det var för stor diff.
För jag, har inte sagt någon koppa när jag renoverade badrummet på nedervåningen där är det helt öppet. I tvättstugan med för den delen på övervåningen badrummet där finns en i badrummet så man kan snurra på för att öppna och stänga. Sedan, är frågan sätter man in det i sovrummet kan det låta då antar jag
 
Elvir85 Elvir85 skrev:
Sedan är frågan kan, man koppla ihop med det befintliga systemet fler ventiler för önskvärt hade det varit i sovrummen
Vad jag kommer ihåg så tittade de på hur luften rör sig. Stora sovrummet ligger längst bort från uteventilerna. Finns bättre än mig att svara på dessa frågor, berättar bara vårat problem.
Elvir85 Elvir85 skrev:
För jag, har inte sagt någon koppa när jag renoverade badrummet på nedervåningen där är det helt öppet. I tvättstugan med för den delen på övervåningen badrummet där finns en i badrummet så man kan snurra på för att öppna och stänga. Sedan, är frågan sätter man in det i sovrummet kan det låta då antar jag
Jag skulle prata med någon som kan ventilation och kan mäta.

Här är ett gammalt inlägg där även jag svarade;
https://www.byggahus.se/forum/threads/fukt-moegel-eller-nojjig-hur-ga-vidare.223126/
 
Tack för hjälpen upplever torrluft dock men när jag mäter RH står den på 33%
 
BirgitS
33 % är torrt.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Elvir85 Elvir85 skrev:
För jag, har inte sagt någon koppa när jag renoverade badrummet på nedervåningen där är det helt öppet. I tvättstugan med för den delen på övervåningen badrummet där finns en i badrummet så man kan snurra på för att öppna och stänga. Sedan, är frågan sätter man in det i sovrummet kan det låta då antar jag
Har du inte bara frånluft i badrummen och tvättstugan?
 
BirgitS BirgitS skrev:
33 % är torrt.
Just nu står den på 39
 
K Kane skrev:
Har du inte bara frånluft i badrummen och tvättstugan?
Ja badrum tvättstuga och antar köksfläkten
 
Elvir85 Elvir85 skrev:
Just nu står den på 39
Det är fortfarande torrt. 40+ ska det väl vara? Och nu är den fuktiga årstiden... Jag har typ 20% utan luftfuktare på vintern och 50% nu med FTX.

För att svara på din fråga: blev mycket mindre pollen i hus med FTX för min del (den som öppnat ytterdörren börjar direkt nysa då det är så stor skillnad), men jag har 2 luftrenare också och öppnar aldrig fönster. Damm är det dock hur mycket som helst av då det kommer från kläder (som torkas inomhus för att inte få pollen).
 
Den ska, ligga väl mellan 30-60 det ska ligga på
 
Sedan, har jag ingen ftx utan mekanisk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.