S
Hejsan

Jag behöver spackla utsidan på en ytterdörr. När jag googlar efter typ av spackel är de råd jag hittar att använda ett "elastiskt kitt". Men ingenstans finns något exempel på ett sådant "elastiskt kitt", och i butikerna hittar jag inget "elastiskt kitt". Vad menar de, vanligt fönsterkitt, eller något annat?

Dörren är en modern Diplomat ytterdörr, med målad HDF skiva.
 
S Snickerick skrev:
Hejsan

Jag behöver spackla utsidan på en ytterdörr. När jag googlar efter typ av spackel är de råd jag hittar att använda ett "elastiskt kitt". Men ingenstans finns något exempel på ett sådant "elastiskt kitt", och i butikerna hittar jag inget "elastiskt kitt". Vad menar de, vanligt fönsterkitt, eller något annat?

Dörren är en modern Diplomat ytterdörr, med målad HDF skiva.
Hej.

Det finns något som heter snickerispackel. Det bör funka. Är det stora områden du ska spackla?

Vh Alexander
 
surris
Vad ska du spackla? Det finns snickerispackel som funkar utomhus, är det större/djupare områden skulle jag använda plastic padding.
 
Du ska nog helst använda ett 2K spackel, typ plastic padding som sagt även om det finns bättre. Spackel för bilbruk typ alltså.
 
Jag har fått förfrågan om att reparera, alternativt bygga nya dörrar åt en bostadsförening. Stavarna i själva planken har börjat separera, vilket gör mig orolig att fixa dem.
Finns det pålitligt spackel / kitt / padding som jag vågar sätta, ifall det är för dyrt med nya dörrar?
 
  • Trädörr med separerande plankor och slitage vid sidan av en glasruta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.