vad är det som inte fungerar då? Får du bara in nålen i gummiblåsan så handlar det väl bara om anslutningen då?
 
S Stefan1972 skrev:
vad är det som inte fungerar då? Får du bara in nålen i gummiblåsan så handlar det väl bara om anslutningen då?
Ja, precis. Änden på nålen är en 5 mm gänga som inte passar på något jag har i garaget. Jag kan trycka ett blåsmunstycke mot gängan, men dels läcker det och dels pyser det ut en massa luft när jag drar ut nålen ur bollen.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Rickard.
Är inte gängan på nålen samma som sånt klassiskt cykeldäck? Dvs det behövs en sån liten bussning(ofta i mässing) mellan nålen och påfyllaren.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Nu har jag inte direkt några fina bollar, men jag pumpar alla bollar direkt med blåsmunstycket - det brukar funka fint att bara trycka blåsmunstycket mot hålet för att "pumpa" bollen. Jag har inte märkt av något problem med detta och har som sagt inga dyra eller fina bollar, men det kanske inte är bra för ventilen i bollen?
 
  • Gilla
poba53 och 2 till
  • Laddar…
H Hajjen skrev:
Nu har jag inte direkt några fina bollar, men jag pumpar alla bollar direkt med blåsmunstycket - det brukar funka fint att bara trycka blåsmunstycket mot hålet för att "pumpa" bollen. Jag har inte märkt av något problem med detta och har som sagt inga dyra eller fina bollar, men det kanske inte är bra för ventilen i bollen?
Har hört att man absolut inte ska pumpa bollar med blåsmunstycket, men aldrig förstått varför. Någon som vet?
 
Det handlar nog mest om att man inte ska blåsa in i bollen med blåsmunstycke. Många förstår ju inte att det är en gummiblåsa där inne.....Man måste alltså ha nålen, sen hur man sen får in luften är helt valfritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.