det där ser ju bra ut :)

jag använde en fogsvans för att kapa kanalplasten, bet väldigt bra.
 
Bluff skrev:
Är det bågfil som gäller för att kapa plast-tak?!?

/Johan
Jag körde med sticksåg. Se till att blåsa rent kanalerna med tryckluft innan du tejpar i över och underkant. Högst irriterande att se spånflagorna genom talet de kommande trettio åren :)




---
- /Vojma
 
Kommer köra korrugerad plast, bågfil?

Kan även svara på mitt sidospår! Man kan måla tryckt virke redan dag ett! Fick läsa ett utskick från färg-tekniker på jotun när jag skulle köpa min färg på Bauhus. Virket mår tydligen bättre ju snabbare man behandlar det. Det pm att man INTE ska måla tryckt virke första året är tydligen en gammal myt som lever kvar!

/Johan
 
Hej!
Skulle vara intressant att höra såhär några år senare hur det gått för dig med taket. Fått något märkbart problem?
 
Så ser mitt bygge ut, ska upp med en regel stolpe i mitten fram bara sen klart
 
  • En nästan färdigställd träpergola med en enstaka stolpe i mitten på en solig terrass framför ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träkonstruktion av pergola under uppbyggnad på en trädäck med en stege framför och hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående bygge av träpergola utan regelstolpe i mitten framför ett hus med terrass och blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obyggd pergola med horisontella reglar mot en blå himmel, en obehandlad stolpe i förgrunden, bredvid en träterrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.