S
Hejsan

Jag skall lägga ett större garagetak med en grön ytpapp, a'la Mataki UnoTech FR Grön, eller Trebolit Elastolit 001 Grön.

Men var i Göteborgsregionen skulle jag kunna tänkas köpa materialet?

Jag kan köpa som privatperson eller firma, men jag är inte auktoriserad av Mataki eller Trebolit, men har kunskapen för att lägga (svetsa) taket.

Några tips?
 
Rickard.
Kan du svetsa papp men har inga kontakter i branchen? Vad jag vet finns ingen av dom två i några som helst butiker så förutom att köpa direkt från tillverkaren är nog det enda alternativet att köpa från någon som "köper ut" åt dig. Tänk på att papp normalt köps på pall om 20 rullar så det kan ju bli lite dumt...

Takcentrum är en av få som över huvud taget marknadsför sig delvis mot privatpersoner men det är inte pappen du var ute efter, eller I gbg.
https://www.takcentrumbutiken.se/ta...atskiktsmatta-mineral-helasta-p4-gron-8-x-1-m
 
Redigerat:
  • Gilla
Snickerick
  • Laddar…
S
Rickard. Rickard. skrev:
Kan du svetsa papp men har inga kontakter i branchen? Vad jag vet finns ingen av dom två i några som helst butiker så förutom att köpa direkt från tillverkaren är nog det enda alternativet att köpa från någon som "köper ut" åt dig. Tänk på att papp normalt köps på pall om 20 rullar så det kan ju bli lite dumt...

Takcentrum är en av få som över huvud taget marknadsför sig delvis mot privatpersoner men det är inte pappen du var ute efter, eller I gbg.
[länk]
En hel pall är nog ganska precis vad jag behöver, så det blir fint, bara jag hittar någon som kan hjälpa mig ordna materialet.
 
S
Rickard. Rickard. skrev:
Kan du svetsa papp men har inga kontakter i branchen? Vad jag vet finns ingen av dom två i några som helst butiker så förutom att köpa direkt från tillverkaren är nog det enda alternativet att köpa från någon som "köper ut" åt dig. Tänk på att papp normalt köps på pall om 20 rullar så det kan ju bli lite dumt...

Takcentrum är en av få som över huvud taget marknadsför sig delvis mot privatpersoner men det är inte pappen du var ute efter, eller I gbg.
[länk]
Tack för länken, det ser ut att lösa sig den vägen.
 
Rickard.
Lycka till! Forumet och även jag tycker det är kul med efterbilder och gröna papptak är tillräckligt ovanligt att dom flesta aldrig sett eller ens tänkt att det finns.

Trots att jag hann med många tak så har jag inte fått äran att lägga ett grönt, inte heller ett brunt men det gör absolut ingenting 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.