Jag ska lägga nytt vinylklick golv i huset och kommer börja i köket. Köket är bytt för 2 år sedan så det ska inte bytas ut. Det nya golvet kommer läggas på det befintliga.

Jag hade först tänkt lägga golvet fram till fötterna på bänkskåpen men funderar nu om jag ska lägga det under stommarna genom att skjuta in det.

Jag vet att golvet ska kunna röra sig men om jag lägger det fram till skåpfötterna så hamnar droppskyddet under den nya golvnivån.

Tacksam för tips och råd som rör det aktuella problemet.
 
  • Modernt kök med gråa skåp och befintligt träliknande vinylgolv som ska bytas ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt vinylklick golv i köket som möter bänkskåpens fötter, med rör och detaljer under skåpen synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt under köksskåp med justerbara ben över befintligt trägolv, för diskussion om golvinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
M Maghog01 skrev:
Jag vet att golvet ska kunna röra sig men om jag lägger det fram till skåpfötterna så hamnar droppskyddet under den nya golvnivån.
Man tar bort de vitvaror som står på golvet så att man kan lägga golvet i de utrymmena även om man låter bli att lägga golvet under skåpstommarna.
 
  • Gilla
Maghog01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.