Behöver en parasoll på gräsmattan brevid altanen. Lvällstid kommer solen från sidan under kmarkisen. Behöver inte vara särskilt stor. Ganska skyddat läge. Kommer ett jordankare att fingera istället för en tung fot?
 
S Seat7 skrev:
Behöver en parasoll på gräsmattan brevid altanen. Lvällstid kommer solen från sidan under kmarkisen. Behöver inte vara särskilt stor. Ganska skyddat läge. Kommer ett jordankare att fingera
Ja.
 
Du köper en bit aluminium rör och slår ner i marken. Sätt parasollet rätt ner i röret. Åk till plåt/smides verkstad så har de säkert en stump på någon meter att avvara. Har de inte själva, så vet de vilken firma som har.
 
Om det fungerar eller inte beror på jordmån. Jag som har en vattensjuk gräsmatta med mycket torv där jag har min torkvinda behöver varje vår flytta det närmare metern långa röret som den sitter i då det lutar uppåt 45 grader. En betongklump skulle inte heller den hjälpa, även om den nog skulle få mindre lutning efter vintern.

Hade jag haft torkvindan på någon annan del av tomten så skulle ett nedslaget rör räcka. Ett jordankare skulle vara överkurs...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.