U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning

När somrarna blir varmare och vattenbristen ekar stor,
då är det inte lätt att odla oavsett var man bor.
Blommor och grönsaker törstar konstant,
Att vatten behövs är ett som är sant.
Förra året blev vattenräkningen orimligt dyr,
Kan hända att rabatterna gick helt över styr...

Tänk att då vatten enkelt kunna samla,
Att slippa gå runt med en lång slang och famla.
Vi sparar på vattnet genom att regnet ta tillvara, blommorna (och min ekonomi...) kommer att bli så glada!
 
Svar:
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

4000 kvm tomt med köksland, pallkragar med odling, 2 växthus och diverse annat som växer och frodas. Det går åt vatten och de där blå tunnorna som sambon släpat hem, är inte så himla fina att titta på ...
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning. Smarta lösningar att "återvinna" är alltid aktuella
 
Det levereras med lock, sockel, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Vore kul att kunna samla regnvatten för att vattna i trädgårdslandet
 
SVAR: Lock + fot + stuprörsanslutning + avtappningskran.

Motivering: Jag odlar för att bli självförsörjande på grönsaker, och vill gärna att det ska bli så hållbart och miljövänligt som möjligt. Med hjälp av täckodling och en solcells-driven droppbevattning kopplad till en regntunna så får man en smart bevattning med minsta möjliga avdunstning. Denna tunnan hade gjort stor nytta hemma hos mig! 💚💚💚
 
Svar på frågan: Levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Jag älskar regn så mycket att jag vill samla på det! Sedan är det en otrolig bonus för plånboken, miljön och alla våra växter i trädgåden.
 
Svaret på frågan är: lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Min sons fastighet är en av få i grannskapet som inte är ansluten till den lokala bevattningsföreningen, och att ansluta sig nu är inte ekonomiskt försvarbart.
Hoppas vinna den här så att de kan sköta sin bevattning på ett bättre sätt
 
Levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Skulle vara perfekt komplement till solcellsbevattningen istället för att behöva fylla en tunna med kranvatten!
 
Den levereras med lock, sockel, anslutning till stuprör, kran för avtappning. Jag behöver verkligen en vattentunna som jag kan placera nära mina nya pallkrageodlingar, Nu får jag släpa på vatten i kannor och det frestar på en 60+ tant...
 
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Förrutom att kunna ha vatten för växter skulle jag även känna mig mycket lungnare med en bra vatten reservoir och system att samla mer om något skulle hända - en vattentunna borde vara en självklar del för varje hus
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Skulle va toppen att slippa bära vattenkannor så långt.
 
Regntunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

När sonen blivit äldre och intresserad av att vattna med slangen, både växter och föräldrar, hade det varit kanon att slippa använda slangen och spara på vatten.
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Svar: Den levereras med lock, sockel, stuprörsanslutning och kran.

Motivering: Bor idag i en bostadsrätt där jag måste gå igenom huset för att komma till baksidan. På framsidan finns inget vattenutkast men flertalet stuprör. Så med en regntunna där skulle jag kunna utöka mitt odlande då jag skulle slippa bära vattenkannor hela vägen från duschen, samtidigt som jag även sparar på dricksvattnet.
 
Svar: Regntunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Jag skulle verkligen behöva en regntunna till min piazza då jag har ett stort tak som genererar mycket vatten. Har försökt laga min befintliga tunna i 2 år som läcker. Har testat stearin, silvertejp, silikon, fylla botten med grus mm. Puh 😅
Gör ont att se tunnan fyllas för att sedan vara tom några timmar senare!
 
Har idag en regnbalja vid sommarhuset som konstant står och svämmar över när vi inte är där, så vi skulle ha stor användning av en sån här tunna som kan kopplas till stupröret och leda ut vattnet i ett eget dagvattensystem. Dessutom känns det bättre på alla vis att vattna med regnvatten.

Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.