Är det någon som känner igen huset på bilden och vet vilken tillverkare det är?
Huset är byggt 2004/2005, och är en enplansvilla på 154kvm.
 
  • Enplansvilla byggd 2004/2005 på 154kvm med vit träfasad och svart tak, omgiven av ett vitt staket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du adressen är det bara kolla upp fastighetsbeteckningen och sedan vända dig till samhällsbyggnadskontoret på kommunen och begära ut ritningarna, där bör det stå.
 
  • Gilla
plutoorjan
  • Laddar…
P plutoorjan skrev:
Är det någon som känner igen huset på bilden och vet vilken tillverkare det är?
Huset är byggt 2004/2005, och är en enplansvilla på 154kvm.
Knacka på och fråga?
 
  • Gilla
Thomas' och 1 till
  • Laddar…
Till saken hör att jag skrev på köpekontrakten för huset för en vecka sedan, men ägarna är nu på en semesterresa till USA tre veckor till, så jag har ingen att fråga direkt. Nyfiken och kunskapstörstig som man är så ville jag läsa på lite om huset generellt, och tänkte då att någon kanske på rak arm känner igen det...
 
P plutoorjan skrev:
Till saken hör att jag skrev på köpekontrakten för huset för en vecka sedan, men ägarna är nu på en semesterresa till USA tre veckor till, så jag har ingen att fråga direkt. Nyfiken och kunskapstörstig som man är så ville jag läsa på lite om huset generellt, och tänkte då att någon kanske på rak arm känner igen det...
Maila kommunen och begär ut digitala kopior på alla handlingar knutna till fastigheten isåfall. Fick mins ritningar på en dag i Jönköping.
 
  • Gilla
plutoorjan
  • Laddar…
P plutoorjan skrev:
Till saken hör att jag skrev på köpekontrakten för huset för en vecka sedan, men ägarna är nu på en semesterresa till USA tre veckor till, så jag har ingen att fråga direkt. Nyfiken och kunskapstörstig som man är så ville jag läsa på lite om huset generellt, och tänkte då att någon kanske på rak arm känner igen det...
Dum fråga men det står kanske i köpekontraktet?
 
  • Gilla
plutoorjan
  • Laddar…
@
P plutoorjan skrev:
Till saken hör att jag skrev på köpekontrakten för huset för en vecka sedan, men ägarna är nu på en semesterresa till USA tre veckor till, så jag har ingen att fråga direkt. Nyfiken och kunskapstörstig som man är så ville jag läsa på lite om huset generellt, och tänkte då att någon kanske på rak arm känner igen det...
Fråga.någon granne?
 
Likt Älvsbyhus .
 
Tror inte det är ett Älvsbyhus. Finns några grejer som jag baserar det på. Ytterdörrens placering, fönstret i gavelspetsen samt knycken på vindskivorna i nederkant. Det är högst troligt en annan tillverkare. Men det är ju inte helt enkelt bedöma vilken tillverkare det är.
 
Nu ställde ju TS frågan för 4,5 år sedan, och har inte varit online på 1,5 år...
 
  • Gilla
Skåning82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.