P Pin skrev:
En Sam, flera Samer.

Som mas har jag implicit tycke från kullorna. Jag verifierar alltid att det är kulla på svanktatueringen och kollar att det är kurbits.

Den där hovrätten består för oss masar av Gustafskorv.
Jag råkar tycka Gustafskorv är gott liksom Hamburgerkött på smörgås
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nissens
N Niq skrev:
Nej du gör nytt mönster i dom
Mönster är överskattat. Större kontaktyta ger mer friktion, det vet alla.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Är det en såndär gammal guldfärgad Zundapp med limpa så du kan ta fröken Snusk därbak?
Nära på, ljusblå metallic
Va sa du om Fröken....?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Ska vi vara petiga så letar ni på fel ställe. ICA Maxi ligger i Häggvik och inte i Rotebro.
Vem vet, de kanske ligger kvar där än…
 
S Sona2012 skrev:
Jag råkar tycka Gustafskorv är gott liksom Hamburgerkött på smörgås
Det är mycket som smakar gott. Jag dejtade en same. Eller alltså inte en samkönad. Samiska kanske det heter då? Hon hade sin renhjord och smakade därför alltid gott.
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Antyder du att @P-O Dahlgren är en djävligt kunnig person med stark integritet som inte tar skit varken här eller på skogsforum?
Skogsforumet är jag bannad från efter att ha hävdat några saker i olika trådar. Mitt påstående att riktiga män kör motorsåg i sandaler och solglasögon blev jag riktigt påhoppad för. Ännu värre när jag pedagogiskt försökte förklara för dem att arealen inte borde mätas i tunnland då det är ett begrepp som har levt kvar för länge utan moderniseras till Mercators Projektion.
Känsliga människor där.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ska vi vara petiga så letar ni på fel ställe. ICA Maxi ligger i Häggvik och inte i Rotebro.
Fast jag var på väg söderöver och några av bultarna åkte i väg med en d-a fart så vem vet exakt var de hamnade? Hursomhelst är jag tacksam för all hjälp med att hitta bultarna för skrapljudet just nu är rätt enerverande. 😢
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P P-O Dahlgren skrev:
Mitt påstående att riktiga män kör motorsåg i sandaler och solglasögon blev jag riktigt påhoppad för.
Ja naturligtvis. Man bör ha foppatofflor för att inte få stickor i fötterna. Allt sånt där kan de på Skogsforum!
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Ja naturligtvis. Man bör ha foppatofflor för att inte få stickor i fötterna. Allt sånt där kan de på Skogsforum!
Dumheter. Det enda som fungerar bra är sockiplast. Det har jag använt sedan 50-talet, så det så!
 
  • Flera par fötter iförda färgglada sockiplast, plastöverdragna strumpor, på en matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja naturligtvis. Man bör ha foppatofflor för att inte få stickor i fötterna. Allt sånt där kan de på Skogsforum!
Det som retade upp dem mest var nog bilden jag postade ENDAST iklädd sandaler, solglasögon och en motorsåg av märket Stihl. Förmodligen ren avundsjuka på den fina sågen.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P P-O Dahlgren skrev:
Det som retade upp dem mest var nog bilden jag postade ENDAST iklädd sandaler, solglasögon och en motorsåg av märket Stihl. Förmodligen ren avundsjuka på den fina sågen.
Du måste ha skyddshjälm med nätvisir förstår du väl.
 
  • Wow
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P P-O Dahlgren skrev:
Det som retade upp dem mest var nog bilden jag postade ENDAST iklädd sandaler, solglasögon och en motorsåg av märket Stihl. Förmodligen ren avundsjuka på den fina sågen.
De har väl inte vett att dra av inköpet när de avverkar så därför har de bara råd med Husqvarna och Jonsered, fattighjonen köper McCullough på Jula. Hade de gjort korrekta avdrag kunde med köpt fina Stihl
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Mönster är överskattat. Större kontaktyta ger mer friktion, det vet alla.
Absolut särskilt på grusväg
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nissens
N Niq skrev:
Absolut särskilt på grusväg
Ja, men grusvägar är för lantisar.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Hur länge är TS kvar i en normal Byggahustråd? Kan man ha en tävling och utse årets TS, dvs den TS som är kvar längst i en tråd som hen skapat?

Här har vi en tråd med just nu 436 svar, TS hängde med till nr 89, dvs 20% av trådlängden
https://www.byggahus.se/forum/threads/rimligt-att-fakturera-foer-lunchtid.519146/

Här vi en tråd med just nu 399 där TS är kvar minst tillinlägg 381, dvs 95% av trådlängden

https://www.byggahus.se/forum/threa...enom-att-byta-las.518224/page-26#post-5738374

Så vem vinner TS priset, längsta tråden där man fortfarande är med?


Och vem har lyckats skapa den längsta tråden med bara 1 inlägg?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.