Hej, jag är helt ny på detta med hus vad som är viktigt att tänka på. Jag har titta på olika stugor i ett halvår och har sett lite olika pålagringar på krypgrund och vind på var och varannan, få som inte har något tycker jag. Den här stugan är byggd 1968, gröna och vita pålagringar på trät. Uppenbarligen någon typ av växtlighet, vad har ni för tankar om detta grund? något som behöver åtgärdas och hur stora åtgärder pratar vi om ungefär?
 
  • Krypgrund under stuga med gröna och vita pålagringar på träbjälkar och grusig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Krypgrund under stuga med gröna och vita pålagringar på träbjälkar och ojämn stengrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktighetsmätare visar 15.5% på trät under en krypgrund med gröna och vita pålagringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätinstrument visar fuktighetsnivå på trä i krypgrund under en stuga byggd 1968.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktighetsmätare visar 16,9% på träbjälke i krypgrund under hus, mögel och pålagringar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grön och vit pålagring på träbjälkar under en krypgrund i ett äldre hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktighetsmätare med 15.8% läsning i en krypgrund med gröna och vita avlagringar på träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en krypgrund under stuga med gröna och vita pålagringar på träbjälkar som kan vara mögel eller alger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som gammal färg eller så. Helt normalt annars för ett så gammalt hus. Inget som sticker ut.
 
Tack för input! Det hade jag inte tänkt, även när det ligger samma gröna färg på marken som på grunden, varför skulle färg hamna där?
 
lauriuu83 lauriuu83 skrev:
Tack för input! Det hade jag inte tänkt, även när det ligger samma gröna färg på marken som på grunden, varför skulle färg hamna där?
Det kan vara påväxt också, ingen fara ändå. Ser det inte värre ut än så efter alla dessa år är det normalt.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det kan vara påväxt också, ingen fara ändå. Ser det inte värre ut än så efter alla dessa år är det normalt.
Det låter ju bra! Så då kan jag låta den bara vara, inget som behöver åtgärdas!
 
lauriuu83 lauriuu83 skrev:
Det låter ju bra! Så då kan jag låta den bara vara, inget som behöver åtgärdas!
Bevaka, kolla till ett par ggr per år brukar räcka.
 
  • Gilla
lauriuu83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.