Hej har fått en fin äldre lampa men är tvungen att sätta dit en längre elsladd med sockerbit , men denna är det 2 st bruna sladdar och inte blå och brun..hur gör jag här?
 
  • Närbild på äldre lampa med två frilagda bruna elsladdar redo för installation av längre sladd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektriska komponenter på en mörk stenbänk, inklusive en sockerbit, tappar och plastdelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nu bortser jag helt från saker som lämplighet, jordning och skick på övrigt men ska den bara kopplas in för att lysa så kan du sätta sladdarna hur som helst. Det blir som att vrida ett vanlig kontakt 180 grader . Färgerna spelar i detta läget ingen roll.
 
  • Gilla
Kicki Hellström
  • Laddar…
Det är växelström, polariteten har ingen betydelse.
Armaturen ser lite risig ut, ur ett elektriskt perspektiv.
 
S Stefan1972 skrev:
nu bortser jag helt från saker som lämplighet, jordning och skick på övrigt men ska den bara kopplas in för att lysa så kan du sätta sladdarna hur som helst. Det blir som att vrida ett vanlig kontakt 180 grader . Färgerna spelar i detta läget ingen roll.
Så spelar ingenroll vilken av sladdarna jag sätter i en sockerbit och på den sitter det en brun och e blå sladd med nyare kontakt som ska sättas i taket ?
 
J
K Kicki Hellström skrev:
Så spelar ingenroll vilken av sladdarna jag sätter i en sockerbit och på den sitter det en brun och e blå sladd med nyare kontakt som ska sättas i taket ?
Precis
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.