Det verkar ju vara bakfall. Ta dit en besiktningsman som kan avgöra hur allvarligt det är.
 
Ett bakfall är när vattnet rinner från brunnen och detta verkar inte rinna i mina ögon så det är stillastående vatten och som sagt kan inte vatten börja rinna av sig själv p.g.a ytspänningen.

Samma sak om folk ska ha schampohyllor inbyggda i nischer... ska vattnet rinna av de hyllorna får de luta så mycket så flaskorna med glider av... 🙈
 
  • Gilla
MikeOz
  • Laddar…
Jag håller inte med, är golvet blött efter en dusch har ytspänning mindre påverkan. Och det här uppenbarligen nära brunnen så lokala fallet skall vara ganska kraftigt. Jag får inga pölar under mitt badkar när jag duschat, kan bli lite ansamlingar ute på golvet om man skvätter mycket men inte under badkaret. Jag gissar på för dålig lutning eller bakfall (brunnen högre än omgivande golv).
Min rekommendation är att ta in en besiktningsman, ni lär ju lagt minst 100.000kr på ett nytt badrum och då vill man ju ha svart på vitt att det följer gällande branschregler om det finns tveksamheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.