Hej! Har en PEM slang som går från en brunn som vi tar vatten till våra hästar från. Skulle vilja ha en mer flexibel slang, som trädgårdsslang skarvad till den, går det att lösa?
 
Kopplingarna till PEM-slang har rörgängor så det går absolut att få till en övergång till slangnippel. Tala bara om för en rörfirma vad du vill åstadkomma så har dom delarna. Finns även på JULA och Biltema.
 
M mlkjhr skrev:
Kopplingarna till PEM-slang har rörgängor så det går absolut att få till en övergång till slangnippel. Tala bara om för en rörfirma vad du vill åstadkomma så har dom delarna. Finns även på JULA och Biltema.
Tack snälla!
 
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, det är inga problem. Använd PRK-koppling till PEM-slangen och sen en större gardena(trädgårdsslangskoppling)

exempelvis [länk]

Och en [länk]
Men Gud så smidigt! Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Kcj71
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
[länk]
[länk]
[länk]

Då är du nere på R 20 som är 3/4 tum rörgänga och till det finns det Gardenakopplingar och slangsocklar

Protte
Smart!
 
Tänk på att Julas mässingkopplingar är väldigt dyra jmf med nätbutiker och deras produkter... Jag var där och kikade igår nämligen :sweat:
 
  • Gilla
ERagn och 1 till
  • Laddar…
Såg inte att PRK fanns med R25, då kan du hoppa över en övergångsnippel /förminskning.

Protte
 
  • Gilla
Kcj71
  • Laddar…
  • Gilla
Kcj71
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Har man tid att vänta så finns Rinkaby
[länk]
Då har man 3/4 tum gänga på en gång för det facila priset av 166 spänn (+ om de ska ha till frakt)

Helplastkopplingar är ju löjligt billiga
[länk]
Men det är ju inte samma kvalitet, duger bara till trädgårdsvatten.

Protte
Beställer direkt! Ingen panik för min del! Tack för hjälp!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Hej!
Tack för tydlig tråd om detta! Jag gjorde precis denna koppling med tipsade produkter ovan och allt funkade bra och en stark stråle vatten kommer ur Gardenakopplingen på slutet. Men när jag kopplar på trädgårdsslangen så skjuts alla kopplingar av från PEM-slangen, antar att trycket är för högt. Tips på lösning? Kan man limma fast PEM-kopplingen?
 
Då har du inte dragit åt Pem- kopplingen tillräckligt. De lossnar inte om de är korrekt dragna.
 
  • Gilla
tensiden och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Då har du inte dragit åt Pem- kopplingen tillräckligt. De lossnar inte om de är korrekt dragna.
Tack! 😊
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.