Hej, jag är inne på att göra iordning ett skåpsläp till min byggfirma.
Har hittat släp begagnat men inte med specifikationerna jag vill ha.


Jag tänker att det billigaste alternativet är ett begagnat skåpsläp som jag sen monterar dörr och luckor på men då vet jag inte vart jag ska få tag i material till det, dörrar, panel, luckor etc. Någon form av sandwich konstruktion och aluminiumprofiler verkar det vara? Någon som har koll på vart man skulle kunna hitta material till skåpsläp? Frågat några tillverkare med de är inte sugna på att ge ut den informationen.

alternativet är ett specialanpassat släp men det drar iväg till 3-4x priset av ett begagnat direkt då.
 
Hej!

Hur har det gått med planerna på släpet?

Jag kikar nämligen också på att bygga något liknande och hade varit intressant att se hur du gjort om det blev något.
 
A adamhmood skrev:
Hej!

Hur har det gått med planerna på släpet?

Jag kikar nämligen också på att bygga något liknande och hade varit intressant att se hur du gjort om det blev något.
Hej, det blev aldrig något av det tyvärr. Vi valde en 10’ container på ett brett boggisläp istället. Lättare att försäkra :)
 
L Louloublaster skrev:
Hej, det blev aldrig något av det tyvärr. Vi valde en 10’ container på ett brett boggisläp istället. Lättare att försäkra :)
Är inne på samma tankar. Berätta mer!
Vad är det för kärra? Vad har du för lastvikter mm?
 
Funderat på dessa sandwich paneler själv, en kåpa kostar 46' till mitt släp och det var jag inte sugen på

Någon som vet vart man kan köpa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.