Hejsan har bilat upp min golvbrun och ska byta till modernare typ. Sågade av det smalare pvcröret efter "muffen" och antog att det smalare röret skulle ryckas ut men de sitter fast hårt. Ska de bort eller vara kvar? Kommer ha hit hantverkare för att fixa lutningen och sy ihop såret men vill ha så mycket klart som möjligt.
Vvs är helt nytt för mig tack för svar.
 
  • Uppbrutet betonggolv med synliga PVC-rör och avsågade rörändar vid VVS-arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag tolkar bilden rätt är det muff på det högra röret, troligen med gummitätning. Röret från brunnen istucket i muffen. Jag hade borrat två hål i den kvarvarande delen och försökt vrida och dra försiktigt i röret för att få ut stumpen utan att skada tärningen.
Alltså nån typ stålpinne genom båda hålen som hävstång.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Om jag tolkar bilden rätt är det muff på det högra röret, troligen med gummitätning. Röret från brunnen istucket i muffen. Jag hade borrat två hål i den kvarvarande delen och försökt vrida och dra försiktigt i röret för att få ut stumpen utan att skada tärningen.
Alltså nån typ stålpinne genom båda hålen som hävstång.

/Höghus
Tack för tipset ska testa det
 
Krilleman
Det kan ju även vara limmat...

Dom vitare "äggskalen" är nästan alltid limmade. Men jag har sett gråa delar som är limmade.

Får du inte loss röret i muffen så bilar du mer så du får fram en bit rakrör bakom muffen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.