Jag letar efter Älvsbyhus ägare.

Vi har som jag tidigare har skrivit här på forumet ett Älvsbyhus byggt 2003 sept fått en fuktskada i badrummet, jag letar nu efter er som har liknandeproblem med fukt i badrum och om det är ett Älvsbyhus.

Hör gärna av er till mig isåfall.

Mvh Daniella
 
Johan Gunverth skrev:
Här är ägarna:
[länk]

Skall du stämma dem?
Hehe... det var faktiskt lite roligt :), men jag tror ninni sökte efter andra personer som har byggt ett älvsbyhus, alltså ägarna till dessa nybyggda älvsbyhus, och inte själva ägarna till älvsbyhus firman.

- M
 
Det har du nog rätt i. Jag ändrar rubriken så att det framgår.
 
Gladh skrev:
Hehe... det var faktiskt lite roligt :), men jag tror ninni sökte efter andra personer som har byggt ett älvsbyhus, alltså ägarna till dessa nybyggda älvsbyhus, och inte själva ägarna till älvsbyhus firman.

- M
:D:D:D Snabbt går det ibland. Ninni skrev isär, jag läste isär.
 
Om du vill "artbestämma" kåken är väl det enklaste att ringa direkt till Älvsbyhus konstruktörer. De känner bergsäkert igen företagets hittillsvarande alla modeller. Dessutom BORDE de ha både kunskap och intresse att diskutera problem med sina gamla hus.
 
Lycka till.

Kolla om Älvsbyhus entreprenaden av badrummet hade koll på vilket regelavstånd det är byggt med och hur tätskikt applicerades. Lär om badrum på www.bkr.se

ert badrum skall justeras efter de "gamla" BBV reglerna (branchregler). De ändades 2007.

 
Hej

bara ett tips sök på "alvsbyhus.forum" i www.google.se för att få tag på ägare till Ä-hus.
 
Har inte Älvsbyhus egna regler? alltså följer inte branschregeler för badrum mm?
 
Meningen med denna tråd var att finna andra som eventuellt har problem med sina badrum, inte att stämma eller artbestämma.

Vad gäller Älvsbyhus och deras hjälpsamhet så kan jag bara varna andra, dom hjälper inte, tar inte på sig ansvar för eventuella problem som kan ha orsakas av dom.

Vårat badrum är 4 år gammalt och vi har fuktskada redan och detta beror på att det är dåligt gjort. Älvsbyhus våtrumstapet håller inte att duscha på sa vårat försäkringsbolag och även ett annat försäkringsbolag som har hand om byggfelsförsäkringar sa "vi är förvånade att dom håller i mer än två år"

I Danmark har husköparna klagat på denna våtrumstapet och nu är den inte godkänd där, men den är det här fortfarande, kanske för att vi snälla svenskar inte klagar, eller??

Det ska inte behöva vara så att man köper ett hus som sen efter 4 år har fukt redan pga dålig kvalitet på tapet. Då ska du som husägare börja renovera badrummet som kostar en hel del och den kostnaden får du stå för själv.

Jag vill veta om fler som har ett Älvsbyhus har problem med fukt, eller det kanske finns dom som inte har gjort ett fukttest men som kanske ska göra det och kolla om ni har fukt. Det är troligtvis en del som har det men kanske inte vet om det.

Jag har även hört andra som har haft fuktskada i badrummet som har gått ut i husväggen.

Då kan det bli välldigt dyrt.
 
Grannarna mina har skickat en stämmning till Älvsbyhus, för ca 10månader sedan men inte hört så mycket...
Mannen i huset är fd mattläggare och hade åsikter hur man får lägga plastmattan i grovköket och hur nära man ska lägga skarvar mm till golvbrunn.. De fick bl a till svar att vi har egna regler och inte följer branchens av älvsbyhus...
Nu har de inte fått vattenskadat, utan har opponerat sig att det i framtiden kan bli vattenskadat...
 
Jag har hört och läst hur Älvsbyhus tar emot sina "gamla" kunder, och dom är rent ut sagt hemska. Dom går hellre tvist med den som har fått något problem.

Denna våtrumstapet borde förbjudas här i Sverige också.

Hoppas att andra Älvsbyhusägare kan höra av sig.
 
Sorry om jag missförstod.

Så Ninni´s syfte är helt enkelt att varna andra som byggt eller köpt Ä-Hus? Om det är så illa som Ninni säger borde företaget dra öronen åt sig av rena självbevarelsedriften. Då borde det vara tämligen lätt att trumma ihop något av en folkrörelse. Är man ensam kan en rättegång bli ödeläggande. Men är man tusen blir spelplanen riktigt rättvis.

Varför inte göra ett upprop på den här hemsidan:
http://alvsbyhus.forum24.se/
 
maggan9 skrev:
Har inte Älvsbyhus egna regler? alltså följer inte branschregeler för badrum mm?
De måste trots allt följa bygglagstiftningen, den kommer ingen ifrån!
 
Men man kan göra mycket utan att bryta mot en lag... Ex hos vår granne hade de satt en skarv på plastmattan 30 cm från en golvbrunn i grovköket. Detta är inte acceptabelt enligt normerna, ska visst vara 50 cm. men Älvsbyhus hävdar att det är ok enligt deras egna regler. Grannen, som tidigare var mattläggare, har anmält Älvsbyhus till domstol för att de inte följer gänse normer...Något svar har han inte fått än. Älvsbyhus vägrar åtgärda felet med golvbrunnen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.