FredrikR FredrikR skrev:
Fyller nog på spolarvätska...
Va? Nej! Sånt gör man inte själv. Alla kan inte mecka med sina bilar och utföra avancerade reparationer som detta eller skifta till vinterhjul och än mindre till sommarhjulen. Jag vänder mig till en allverkstad i närheten. De annonserar sina tjänster på en handskriven skylt på trottoaren ”Vi byter olja och spolar vätska på din bil medan du väntar”.

Allts sånt måste in i ägandekostnaden!
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Va? Nej! Sånt gör man inte själv. Alla kan inte mecka med sina bilar och utföra avancerade reparationer som detta eller skifta till vinterhjul och än mindre till sommarhjulen. Jag vänder mig till en allverkstad i närheten. De annonserar sina tjänster på en handskriven skylt på trottoaren ”Vi byter olja och spolar vätska på din bil medan du väntar”.

Allts sånt måste in i ägandekostnaden!
Framgår det någonstans vad för typ av vätska som spolas på? Kommer den som ett moln?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Framgår det någonstans vad för typ av vätska som spolas på? Kommer den som ett moln?
Bör det inte vara Pripps Blå? Nä långburk/ 6 pack
 
  • Haha
  • Arg
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag funderar på att köpa en ny grill, gasol verkar trevligt och lättanvänt men grannen tvärsöver gatan säger att det är inte bbq, att det inte smakar grillat och att man måste ha en Kamado.

Hur ska jag tänka, jag vill ju så klart att mina hotdogs och flintastekar ska smaka grillat?
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Framgår det någonstans vad för typ av vätska som spolas på? Kommer den som ett moln?
Jag vet inte men litar på killarna. Moln är det om du väljer till tvätt. För övrigt ännu en post i ägandet där gemene man inte kan utföra det enligt serviceboken. De kan även göra invändig rekond inklusive doftgran.
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag funderar på att köpa en ny grill, gasol verkar trevligt och lättanvänt men grannen tvärsöver gatan säger att det är inte bbq, att det inte smakar grillat och att man måste ha en Kamado.

Hur ska jag tänka, jag vill ju så klart att mina hotdogs och flintastekar ska smaka grillat?
Engångspall eller ris och grenar eldas lämpligen i en hög på tomten tills lämplig glödhög uppnås, bjud gärna över grannen/grillsnobben på en pilsner under tiden.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag funderar på att köpa en ny grill, gasol verkar trevligt och lättanvänt men grannen tvärsöver gatan säger att det är inte bbq, att det inte smakar grillat och att man måste ha en Kamado.

Hur ska jag tänka, jag vill ju så klart att mina hotdogs och flintastekar ska smaka grillat?
Har du flyttat till Solsidan?
 
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Engångspall eller ris och grenar eldas lämpligen i en hög på tomten tills lämplig glödhög uppnås, bjud gärna över grannen/grillsnobben på en pilsner under tiden.
Det är just det...
Grannen hävdar att även engångspall är impregnerade och kommer göra så det inte smakar bbq.. 😔
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det är just det...
Grannen hävdar att även engångspall är impregnerade och kommer göra så det inte smakar bbq.. 😔
För lite pilsner, häll i honnom ett gäng långburk så blir det nog tyst på gnället
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Har du flyttat till Solsidan?
Vadå, vad menar du?
ALLT kan grillas, och jag fick ett erbjudande om grilltänger på köpet vid köp av Weber Summit XLNT DeLuxe edition för facila 127':- ex. moms.

/F Schiller
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vadå, vad menar du?
ALLT kan grillas, och jag fick ett erbjudande om grilltänger på köpet vid köp av Weber Summit XLNT DeLuxe edition för facila 127':- ex. moms.

/F Schiller
Sluta skriv här och ta med Mickan och 14 burkar och kom över så ska vi brassa några hot dogs.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Alltså du har väl inte tänkt köpa någon liten fjuttig gasolgrill. Mycket bättre med en ordentlig kolgrill
[bild]
[länk]
Grannen sa att Kamado var bättre...?
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Grannen sa att Kamado var bättre...?
Men Weber säger att dom är bäst
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Grannen sa att Kamado var bättre...?
För lite pilsner, du kan till exempel köra längre burkar så kallad "långburk" eller ställa fram hela plattor för att lättare få honom att förstå.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.